מרצדס SLK AMG: הכי חזקה בהיסטוריה
422 כ"ס בגלגלים האחוריים, שני מושבים בלבד וכל מערכת בטיחות שאתם יכולים להעלות בדעתכם. מרצדס מציגה את גרסת הקצה הכוחנית לרודסטר הקטנה שלה, ומעניקה לה המון שרירים
כמה כוח זה יותר מדי? תלוי את מי שואלים. במרצדס למשל חושבים ש-360 כ"ס בגלגלים האחוריים של מכונית קטנת מידות כמו ה-SLK המוכרת, אינם מספיקים כדי להעניק לה את הביצועים הנדרשים ממכונית הנושאת את שיוש האותיות המוכר AMG. זה המשייך אותה לחטיבת הביצועים של מותג היוקרה משטוטגארט. ולכן הוחלט לשדרג את גרסת הקצה העונה לשם המבטיח SLK 55 AMG, ולדחוס בה מנוע משופר, המייצר לא פחות מ-422 כ"ס. בכך היא הופכת את ה-SLK הזו לחזקה ביותר במשפחת הדגמים הוותיקה.
מנוע ה-5.5 ליטר האדיר בחרטום המכונית, הוצג על-ידי חטיבת הספורט של מרצדס בשנה שעברה, ועד כה שימש בדגמים (כוחניים) שונים כשהוא משודך לצמד מגדשים. כאן הוא אינו נעזר בהם, ומייצר כאמור "רק" 422 כ"ס ו-55 קג"מ. בעזרת מערכות ניהול מנוע מתקדמות ו"נטרול" ארבעה משמונת הצילינדרים, מסוגל המנוע המודרני לשמור על צריכת דלק נמוכה של כמעט 12 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 195 גרם CO2 לק"מ, שיפור של 30% לעומת המנוע הקודם.
יחד עם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, מסוגלת ה-SLK החזקה מכולן להגיע למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. הסרת המגבלה תביא אותה כנראה לאזור ה-300, אם לא יותר. את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תבצע הקטנה הכוחנית תוך 4.6 שניות. ויש גם חישוקים חדשים, ועיטורים שונים, ושדרוג של חומרים, אבל המנוע הוא המרכז, כמובן.
לצד דגם הקצה הספורטיבי, מציגה מרצדס גם מנוע דיזל חדש ל-SLK, דיזל מוגדש בנפח 2.1 ליטרים ו-204 כ"ס, עם נתון מומנט שאינו רחוק מזה של ה-5.5 ליטר בנזין - כ-51 קג"מ. על אף תצרוכת דלק של מעל 20 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 128 גרם לק"מ, מאיצה הדיזל ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות בלבד, ומגיעה למהירות של 243 קמ"ש. וכן, הוא גם כן מצויד במערכת עצור וסע, כמו כל דגמי ה-SLK.