שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 107 ב-60 אלף שקל: מחיר זהה לסוזוקי אלטו

אפקט המכוניות הזולות לו אחראית סוזוקי אלטו, אינו פוסק. יבואניות שונות מוצאות היום את הדרך לקזז בתג המחיר של מכוניות קטנות, ולהציע אותן בסביבת ה-60 אלף שקלים. עכשיו גם פיז'ו מצטרפת

מצטרפת חדשה למועדון 60 אלף. מהפכת מכוניות המיני הזולות, אשר החלה לפני כשנתיים עם הגעתה של סוזוקי אלטו הזולה מהודו, אינה פוסקת. ההצלחה המסחררת של המכונית הקטנה והבסיסית, שהפכה עם הגעתה לזולה ביותר על הכביש המקומי, "שכנעה" את היבואנית המתחרים להצטרף לגל תגי המחיר השווים (כמעט) לכל נפש. המצטרפת האחרונה לחבורה היא פיז'ו 107, אשר שווקה כאן אך לפני שנה במחיר של 72 אלף שקלים, אך החל מהיום (א') ניתן לרכוש אותה ב-60 אלף בלבד - או 61 אלף שקלים "על הכביש" לגרסה הידנית, ו-69 אלף שקלים עבור גרסה עם תיבת הילוכים רובוטית.

 

 

 

ה-107 של פיז'ו היא חלק מפרויקט משותף למותג הצרפתי, לחברה-אחות סיטרואן עם ה-C1 ולטויוטה היפנית עם האייגו. מדובר באחד הפרויקטים היותר-מסקרנים של תעשיית הרכב בעשור האחרון, שתוצאותיו נחשפו לקבל והגיעו לאולמות התצוגה כבר לפני למעלה מ-6 שנים. מהשלוש, רק פיז'ו יוצגה בישראל במהלך השנים, כאשר סטרואן זוכה לעדנה בת שבועות ספורים, אך נעלמת מהזירה לאחר פרשיית תקינה מוזרה בתחילת השנה הנוכחית. את טויוטה אייגו אגב, לא מאשר משרד התחבורה לייבא מאותן סיבות שהעלימו מהכביש המקומי את סיטרואן, לצער יבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס.

 

ביחס למתחרותיה בחבורת הקטנות-זולות, ה-107 של פיז'ו נראית מצוין, אך מידותיה מסגירות את גילה המתקדם. בסיס הגלגלים האחראי בין היתר על מרחב הפנים, הוא מהצנועים (234 ס"מ) בחבורה, וכך גם ממד האורך הכללי - 343 ס"מ. בהתאם, נפח תא המטען עומד על 139 ליטרים בלבד, מספיק בקושי לתיק קניות עמוס. עם זאת, ה-107 זכתה בלא פחות מארבעה כוכבי בטיחות ב-2005, ומציעה שש כריות אוויר בכל הגרסאות הנמכרות בארץ. שני החלונות הקדמיים מופעלי חשמל, ומנוע הליטר מציע 68 כ"ס, וצריכת דלק רשמית של 22 ק"מ לליטר בדגם הידני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים