שתף קטע נבחר
 
צילום: אלי אלגרט

בין מרגול לאטדגי: שני צדדים למטבע

מצד אחד, כתב האישום נגד מרגול מתאר כיצד גזרה קופון מההצלחה של עומר אדם. מצד שני, נטען כי חשדה שאמרגנה אסף אטדגי מקדם את הזמר הצעיר על חשבונה. אבי שושן על הדינמיקה הסבוכה שבין אמרגן לאמן בז'אנר המזרחי

לפני כמה חודשים, אחרי שחיפשה במשך תקופה ארוכה משרד ניהול חדש, חתמה מאיה בוסקילה אצל לא אחר מאשר אבי גואטה - האיש החזק מאחרי המותג מספר אחד בז'אנר הים תיכוני - שרית חדד. עם פרסום הדבר, גאתה תעשיית המוזיקה בארץ מלחשושים.

 

פרשת מרגול - כתבות אחרונות בנושא:

 

גואטה, כידוע, עובד מסביב לשעון בשביל האמנית השווה מיליונים שלו, כשמהצד הוא מנהל זמר צעיר, פליט "כוכב נולד" אגב, בשם דניאל בן חיים. הסכמה ידועה שוררת במצב כזה - שרית היא הקודקוד שאליו מופנים המשאבים ובן חיים הוא בינתיים רק בן טיפוחים שאולי יום אחד יוכיח את ההשקעה בו. השקעה חיובית, אך כזו שאי אפשר להשוות לזו שנותנים במשרד לחדד.

 

אבי גואטה ושרית חדד. הקודקוד אליו מופנים המשאבים (צילום: יוני טובלי) (צילום: יוני טובלי)
אבי גואטה ושרית חדד. הקודקוד אליו מופנים המשאבים(צילום: יוני טובלי)
 

גם הזמר החרדי חיים ישראל היה חתום לתקופה קצרה במשרד של גואטה, אך לבסוף בחר לעזוב את האיש, אחד החזקים במוזיקה המזרחית. כולם תהו כיצד בוסקילה, מי שהייתה זמרת השנה והדבר הכי חם בארץ, תוכל להיות מיוצגת במשרד בו היא על תקן כינור שני להצלחה? יותר מזה, עם פרסום חתימתה של בוסקילה אצל גואטה, פורסם כי גם חדד לכאורה שותפה בניהול של הטאלנט החדש במשרד.

 

כעת, בואו נדמיין תרחיש, אפשרי לחלוטין, בו מחר או בעוד חודשיים, מקבלת בוסקילה מגואטה להיט ענק, כזה שיהפוך את המדינה ויושמע מעל גלי האתר. כיצד תגיב חדד? מצד אחד, היא צפויה לשמוח, שכן הצלחתה של בוסקילה היא גם הצלחה למשרד שלה, לתדמית הניהולית ולהכנסות. מנגד, בהחלט יכול להיות שהיא גם צפויה לכעוס ולטעון שכמי שנחשבת מספר אחת במשרד, למה לא היא קיבלה את השיר, אלא דווקא בוסקילה?

 

אבי גואטה נמצא בפלונטר לא פשוט, כשמצידו שתי זמרות דומיננטיות. הוא אמרגן מצליח, אבל הוא יודע טוב מאוד שלרוב התכונה הבולטת אצל כל אמן היא אגו. האגו הזה יכול לרומם או להשפיל אמנים. גם אסף אטדגי יודע את זה.

 

חתולת רחוב שכבר ראתה הכל

מרגול היא אולי זמרת מצוינת, אבל יותר מכל, היא בעיקר אשת עסקים ממולחת שבנתה את עצמה יש מאין. במשך שנים לא מועטות היא סירבה להצעות לנהל אותה, והעדיפה לנהל את עצמה, כשהיא יודעת בדיוק את חוקי המשחק ולא נותנת לאף אחד לעבוד עליה. "מי יכול לנהל יותר טוב ממני?", אמרה פעם בראיון כשנשאלה בנושא.

 

כשמרגול ראתה כיצד עומר אדם מודח מ"כוכב נולד", היא זיהתה בחושיה המחודדים - של חתולת רחוב שכבר ראתה הכל - שהזמיר הצעיר הוא הפרחח הכי גדול שתעשיית המוזיקה גילתה בשנים האחרונות ושווה לחטוף אותו. מכיוון שלא פורסם מי העלה את הרעיון לייצג את אדם, האם מרגול או אסף אטדגי, יכולים להיות שני תרחישים אפשריים במקרה זה: תרחיש ראשון, מרגול הציעה לאטדגי לייצג את אדם בנוסף לניהול שלה ובתמורה השניים יתחלקו ברווחים הצפויים. תרחיש אחר הוא שאטדגי, שמקושר להפקת "כוכב נולד", הבין בעצמו שאדם הוא ביצת קינדר וביקש ממרגול אישור לייצג גם אותו, בנוסף אליה.

 

מרגול ואסף אטדגי. של מי משניהם הרעיון לייצג את עומר אדם? (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
מרגול ואסף אטדגי. של מי משניהם הרעיון לייצג את עומר אדם?(צילום: אלי אלגרט)

 

קבלת אישור היא לא דבר מפתיע, ונחשבת אפילו לנוהל עבודה בסיסי בז'אנר - קוד של כבוד לפיו אמרגן שמטפל באמן אחד, אך רוצה להגדיל את נתח העבודה ולייצג אמנים נוספים, מבקש לכך אישור מהאמן הראשי שלו. כלומר, על אטדגי היה לבקש את אישורה של מרגול. על גואטה את אישורה של שרית חדד על התוספת של בוסקילה, על אסף אירלנדר לבקש את אישורה של אביבה אבידן בעת שהתחיל לעבוד עם מושיק עפיה.

 

חדד, מרגול או אבידן יכלו להטיל זכות וטו, ובמקרה כזה על האמרגן לשקול את המשך צעדיו - לעבור לטפל רק באמן החדש או לוותר מראש על ההזדמנות הניהולית שנקרתה בפניו.

 

לאחר שמתקבל אישור, ואותו אמרגן מתחיל לטפל בשני אמנים גדולים, בהחלט יכול להיווצר תרחיש כמו שקרה אצל מרגול-אטדגי; האמן הצעיר והחדש יהפוך לכוכב הכי לוהט בארץ ופתאום אותו אמן ותיק, שבעבר היה רגיל שכל תשומת הלב מופנית אליו, ייפגע וייעלב. איך אמרנו? אגו. הזמר בחר מקצוע בו הוא נשפט כל פעם מחדש, מה שמעורר את חוסר הביטחון העצמי של כל אדם, על אחת כמה וכמה אמן רגיש.

 

כלומר, יכול להיות שמרגול עשתה מיליונים מייצוג פסיבי של עומר אדם דרך חלוקת הרווחים, אבל כשראתה שמבחינה מוזיקלית היא נדחקה הצידה, נתפסת כטאלנט טלוויזיוני ולא זמרת ענקית ומעט השירים שכן הוציאה לא זכו להצלחה, לא קשה להניח שזה אכל אותה מבפנים. מילא הכסף, אבל איפה המוזיקה? את זה כמעט לא היה לה. ולאמן, לא משנה כמה כסף הוא ירוויח, הנשמה, הכבוד והיצירה, לא פחות חשובים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרגול ואסף אטדגי. קוד של כבוד בז'אנר
צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות
מאיה בוסקילה. האם חדד שותפה בניהול הטאלנט?
צילום: אביב חופי
לאתר ההטבות
מומלצים