שתף קטע נבחר
 

יש לכם הרבה כסף מיותר? חכו לאודי

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, ששוברת בשנים האחרונות - ובמרבית השווקים, כולל הישראלי - שיאי מכירות של עצמה פעם אחר פעם, מציגה שלושה דגמים חדשים וחצי. עבור רובכם זו אזוטריה, אבל תמיד כיף לחלום

תשכחו מה-911. גברים בגיל מסוים, נניח בין 40 ו-50, מפתחים כל מיני משברים (אמיתיים או מדומים) שמובילים אותם לרצות לשנות את חייהם. אחת השאיפות הפופולאריות של גברים כאלה היא רכישה של מכונית ספורט, רצוי קטנה, אבל חשוב יותר שתהיה מהירה וחזקה - ולא יזיק כמובן אם תנקר כמה עיניים. אלא שרבים מהם לא מצליחים להגשים שאיפה זו, בעיקר כי במכוניות כאלה אין מקום לדברים חשובים, כמו נניח ילדים, אישה, וסט מחבטי גולף יוקרתי.

 

לאודי, כמו יריבותיה העיקריות ב.מ.וו ומרצדס, יש פתרון תחבורתי בדיוק לגברים כאלה: מכוניות סאלון מהוגנות ומרווחות, עם ביצועים של מכוניות ספורט. בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיפתח בחודש הבא, תציג היצרנית לא פחות מארבע מכוניות כאלה: מספינת הדגל החדשה, ה-S8, דרך ה-S7 "ספורטבק" האופנתית, ועד ה-S6 בגרסאות סדאן וסטיישן. רבותיי, התניעו את הארנקים שלכם.

 

אודי S8: מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ()
אודי S8: מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות

 

על ארבע בוכנות, ועוד ארבע

בראש ההיצע תעמוד החל מ-2012 ה-S8 חדשה. הנתונים לא משאירים הרבה מקום לספקות באשר למעמדה בפסגת ההיצע: 520 כ"ס, 66.2 קג"מ (בין 1,700 ו-5,500 סל"ד), והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. ועם נתונים שכאלה, גם פורשה 911 החדשה, שתוצג לא רחוק מהדוכן של אודי בפרנקפורט, תתקשה להתמודד.

 

על הביצועים המרשימים אחראי מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, שמצויד בשני מגדשי-טורבו ומחליף את ה-V10 בנפח 5.2 ליטר שהותקן בחרטומה של ה-S8 הקודמת. המנוע החדש מציע (כמובן) צריכת דלק משופרת ופליטת מזהמים (כמובן) נמוכה יחסית, שמושגות בין השאר בזכות מערכת "עצור וסע" ומערכת שמפסיקה את פעולתן של ארבע מהבוכנות במצבים שאינם דורשים כוח מלא.

 

להעברת הכוח לארבעת הגלגלים, אחראיות תיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכמובן - מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת של אודי, הקוואטרו. עם מתלי אוויר מתוחכמים בעלי חמישה מצבי כיול, ה-S8 גם אמורה להציע התנהגות כביש משובחת. באופן טבעי, חלק לא קטן ממאמצי היצרנית בפיתוח ה-S8 הופנו לטיפול קוסמטי וטכנולוגי בתא הנוסעים, שמציע כל גאדג'ט מוכר לאדם, והמון עור ועץ (ועוד קצת עור ועץ).

 

לטייקון הישראלי הממוצע שיחשוק ב-S8 כדאי להתאזר בסבלנות: היא תגיע לארץ במחצית השנייה של 2012, וסביר להניח שרק אז גם תפרסם היבואנית את המחיר. שכמובן אינו צפוי להיות שווה לכל נפש.

 

אודי S6 בגרסת סדאן ()
אודי S6 בגרסת סדאן

 

משהו קטן שנקרא "ביצועים"

אם ה-S8 נראית לכם מעט ראוותנית מדי, ואתם מחפשים משהו קצת יותר צנוע (ברוח המחאה החברתית), אולי כדאי שתבדקו את ה-S6 בשתי גרסאותיה - סדאן וסטיישן (או "אוואנט" בלשון אודי). הן כמובן לא ממש מצניעות-לכת, אבל לפחות תוכלו לספר לחברי הדירקטוריון שבחרתם במכונית פחות יקרה מזו שהיא הכי יקרה.

 

כמו ב-S8, גם כאן תפגשו במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, אלא שכאן הוא מפיק 420 כ"ס ו-56 קג"מ. צריכת הדלק של המנוע נמוכה ב-25% מזו של ה-V10 שהניע את ה-S6 הקודמת, ובאודי מתגאים בכך ששתי הגרסאות צורכות בממוצע ליטר בנזין ל-10.3 ק"מ. כל זה טוב ויפה (וירוק), אבל כמובן שדגם הנושא את האות S אמור לספק עוד משהו קטן, שנקרא "ביצועים".

 

ועכשיו, S6 בגרסת סטיישן ("אוואנט") ()
ועכשיו, S6 בגרסת סטיישן ("אוואנט")

 

וגם במחלקה הזו, ה-S6 מתפארת בנתונים מרשימים: ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נמשכת 4.8 שניות בגרסת הסדאן, ו-4.9 בסטיישן. המהירות המרבית, כמו בכל דגמי יצרניות היוקרה הגרמניות, מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ועם הנעה כפולה (כמובן), תיבה כפולת-מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ומתלי אוויר בעלי חמישה מצבי כיול - נראה של-S6 החדשה לא תהיה בעיה לנסוע ממש-ממש מהר, בכל סוג כביש.

 

ותגידו, יש מקום לרהיטים?

אם ה-S8 ראוותנית מדי וה-S6 "רגילה" מדי, תוכלו כמובן להתעניין ב-S7 "ספורטבק", הגרסה הספורטיבית של מכונית הקופה-חמש-דלתות של אודי. המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת ההנעה - וגם נתוני הביצועים וצריכת הדלק - זהים לאלו של ה-S6. מה שאומר שפורשה 911 חדשה תצטרך להתאמץ כדי להשאיר אתכם מאחור.

 

וזו ה-S7, שמציעה המון מקום לריהוט ()
וזו ה-S7, שמציעה המון מקום לריהוט

 

אבל מה שבעלי ה-911 לא יוכל לעשות בשום אופן, הוא להתחרות בכם בכל הנוגע לנפח אחסון. נכון, זה קצת מוזר לדבר על דברים שכאלה בגרסת S ספורטיבית, אבל באודי מתגאים בכך שתא המטען של ה-S7 מציע בין 535 ליטר ו-1,390 ליטר. ביחד עם הביצועים המרשימים, מתברר שתוכלו להוביל די הרבה רהיטים במהירות ממש-ממש גבוהה.

 

ה-S7 וגרסת הסדאן של ה-S6 יגיעו לישראל במקביל ל-S8, במחצית השנייה של 2012. מחירים צפויים להתפרסם לקראת הגעתן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים