פורשה נלחמת בפרארי - רוצה דגם מעל ה-911
יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית מעוניינת בדגם-על שיאפשר לה להתחרות טוב יותר ביריבה הגדולה מארץ המגף - פרארי. על הפרק: מכונית יקרה ומהירה יותר מ-911 המוערכת
הדברים שמטרידים את מנכ"ל פורשה. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה מתכננת לייצר מכונית-על חדשה, שתתחרה בדגמים היותר-יקרים של פרארי האיטלקית. "תמיד הטרידה אותי העובדה שהדגם היקר ביותר של ה-911 נמכר ב-250 אלף יורו, ואז מגיעה ה-918, שמתחילה ב-750 אלף יורו", אומר מתיאס מולר, מנכ"ל פורשה, בראיון ליומון גרמני. ומה מפריע לו בכך?
הפער בין ה-911 וה-918, כך מסביר מולר, מקל על חייה של היריבה האקזוטית ממאראנלו. "ביניהן, פרארי פועלת בנוחות יחסית, ובלי תחרות של ממש", אומר מנכ"ל פורשה. "וזה המקום שבו אנחנו צריכים להיות". וכאמור, את הבעיה המטרידה הזו מתכוון מולר לפתור עם מכונית-על חדשה. אלא שהדבר היחיד שהוא מוכן לומר לגביה הוא המחיר הצפוי שלה: בין 250 אלף ו-400 אלף יורו.
ובכל זאת, כדי להבהיר אילו כיוונים בוחנת כעת פורשה, חוזר מולר לעבר: "יש לנו עדיין מקום למכונית ספורט גדולה יותר מה-911, כמו למשל ה-959 שייצרנו באמצע שנות ה-80". ה-959, מכונית העל המיתולוגית של היצרנית, נחשבה לפורצת-דרך בכל הנוגע לטכנולוגיה, והלהיטה את המלחמה הלא-רשמית עם פרארי, שבאותן שנים החליפה את ה-288 GTO ב-F40 המרשימה עוד יותר.
מכונית-על חדשה יכולה בהחלט להתאים למתקפת הדגמים הצפויה של פורשה בשנים הקרובות. רק לאחרונה, אמר מולר כי היצרנית עשויה לפתח מכונית רודסטר קטנה וזולה (יחסית), שתהיה היורשת של ה-550 ספיידר. דגם נוסף, שהתוכניות לייצרו נמצאות בשלבים מתקדמים, הוא אח קטן לרכב הפנאי קאיין, שייקרא "קאג'ון". עוד מכונית שעשויה להגיע בעתיד הקרוב לפס הייצור, היא אחות קטנה (יחסית) לפאנאמרה.
הרחבת ההיצע של פורשה נחוץ לעמידה ביעדי מכירות שאפתניים. בראיון שהתפרסם ביולי האחרון, הצהיר מולר כי בכוונת היצרנית להכפיל את מכירותיה עד 2018. "אנחנו רוצים להכפיל את היקף המכירות ואף יותר מכך, לכ-200 אלף יחידות", אמר. השגת יעד המכירות, כך הסביר, תתאפשר בין השאר באמצעות הרחבת היצע הדגמים.