יוסי מדמוני: כך עשיתי את "אדון פידלמן"
הקטטה המאולתרת של ששון גבאי, המרחבים התעשייתיים של תל-אביב והליהוק של אשתו לתפקיד הזונה. במאי "בוקר טוב, אדון פידלמן", יוסי מדמוני, על ההפקה הקטנה שהפכה לסרט גדול: "לפעמים כשאין ציפיות, הדברים הטובים מגיעים"
כשהבמאי יוסי מדמוני החל לעבוד על התסריט שהציע לו ארז קו-אל, הוא חשב שהוא ניגש לפרויקט צנוע. אבל כבר במהלך העבודה התברר כי "בוקר טוב, אדון פידלמן" הוא לא עוד סרט אישי קטן, אלא יצירה קולנועית משמעותית. עם ששון גבאי בתפקיד הראשי ונבו קמחי, הנרי דוד ושרה אדלר לצידו, קיבל הסרט נפח גדול מהמצופה וכך גם התהודה התקשורתית והביקורתית עם יציאתו (התסריט זכה בפסטיבל סאנדנס, והסרט זכה בפרסים ראשונים בקרלובי וארי ופסטיבל ירושלים).
עוד במאים ישראלים על הסרטים שלהם:
ההצלחה הגדולה לא היתה צפויה, ועל פי מדמוני, אולי זהו סוד הצלחתו של הסרט. "הוא מאוד מיוחד עבורי", אומר מדמוני ל-ynet, "הוא לימד אותי איזשהו סוג של לקח. הוא סרט קטן וצנוע מבחינת ההפקה והתקציב, אפילו במונחים ישראליים, ותמיד ניסיתי לדכא את הציפיות שלי ממנו ולהגיד 'או.קיי, עשיתי סרט אינטימי וקטן', ופתאום הוא לוקח אותי למקומות גדולים. הוא לימד אותי סוג של לקח שלפעמים, על הדרך, כשאין לך ציפיות, הדברים הטובים מגיעים אליך".
צפו בהערות הבמאי מדמוני לסרט "בוקר טוב, אדון פידלמן" ושמעו על האלתורים של גבאי, המגלם את האב יעקב פידלמן, וכיצד קמחי (המגלם את בנו עורך הדין) גרר אותו לקרב מהלומות; על האסתטיקה בדרום תל-אביב התעשייתית של מתחת לפני הקרקע וגם על הסצינה בה ביים מדמוני את אשתו רותי בורנשטיין, המגלמת בסרט זונה, הנחשפת בפני פידלמן והקהל.
"זה התפקיד הכי קשה בסרט, והייתי צריך את השחקנית הכי טובה", הוא מסביר ומגלה. "זה תמיד מביך כששואלים אותי את מי מגלמת אשתי ואני עונה 'היא הזונה השנייה' (בסרט יש תפקיד של זונה נוספת).