אודי A2 קונספט - האם היא מחליפה ראויה?
לפני למעלה מעשור הציגה אודי מכונית מפתיעה בשם A2, עם הרבה אלומיניום, מראה מקורי ושימושיות גבוהה. הכישלון השיווקי היה מפתיע ומתסכל, ולכן היא הוסרה מפס הייצור ב-2006. כעת מנסה אודי שנית
האם זו היורשת? שש שנים לאחר הפסקת ייצור ה-A2 המקורית, מכונית חדשנית ומתוחכמת לזמנה שלא זכתה להצלחה מסחרית יוצאת דופן, תחשוף אודי בתערוכת פרנקפורט הקרובה מכונית תצוגה חדשה בשם "A2 קונספט". בשלב זה מסתפקת היצרנית בפרסום רישומים ראשונים בלבד ומעט מאוד פרטים, אך עצם הצגת המכונית רומזת על כוונתה להחזיר את הדגם לחיים.
באודי לא מדברים אמנם על תוכניות ייצור, ומציינים כי מכונית התצוגה נועדה, ובכן, לתצוגה - אבל כדאי לזכור כי לא רחוק מהדוכן של היצרנית בתערוכת פרנקפורט, תציב ב.מ.וו את ה-i3 - מכונית עירונית-חשמלית, שתשווק החל מ-2013. וסביר מאוד להניח כי אודי, שכבר הצהירה על רצונה לעקוף את ב.מ.וו בהיקף המכירות, ובכך להפוך ליצרנית היוקרה הגדולה בעולם, לא תרצה להישאר מאחור.
ה-A2 שתוצג בפרנקפורט תצויד, כצפוי, בהנעה חשמלית. אלא שבאודי לא מפרסמים פרטים, ומסתפקים בהצהרה כי ההנעה החשמלית תספק "ביצועים חזקים וטווח ארוך". כמה חזק וכמה רחוק? אודי לא מגלה. יש לציין כי היצרנית הגרמנית כבר חשפה בשנתיים האחרונות מספר גרסאות חשמליות לדגמים מוכרים היטב - החל במכונית העל שלה, ה-R8, ועד הסופר-מיני A1.
ראוי להזכיר כי למרות שהיא נחשבת לכישלון מסחרי, ה-A2 המקורית, ששווקה מ-1999 עד 2006, זכאית לכנות עצמה "פורצת-דרך". עם שלדת אלומיניום, מנועים קטנים וחסכוניים, ותכנון אווירודינמי מתקדם, הקדימה ה-A2 את הדור הנוכחי של מכוניות סופר-מיני בעשור שלם. אגב, המידות של מכונית התצוגה דומות להפליא לאלו של ה-A2 המקורית: אורכה 3.8 מטר (3.82 מטר במקורית), רוחבה 1.69 מטר (1.67), וגובהה 1.49 מטר (1.55).
תא הנוסעים של מכונית התצוגה מיועד לארבעה נוסעים, ובאודי מספרים כי בין שני המושבים מאחור יש מספיק מקום לאופניים עירוניים "ללא הגלגל הקדמי". באודי מתגאים בתאורה של המכונית, שאמורה לדבריהם לבשר על הדור הבא של טכנולוגיית LED, שתהיה חזקה ויעילה מזו הקיימת. עוד אלמנט שזוכה להתייחסות מיוחד, הוא הגג הכהה - שהופך בלחיצת כפתור לשקוף.