הדלק המזוהם בנתב"ג: המסננים לא נוקו זה עשור
דו"ח ועדת החקירה גילה גם כי המידע על חלקיקים מזהמים הועבר למשרד התשתיות באיחור רב. ועדה אחרת קבעה: הזיהום הגיע מחוץ לנתב"ג, שום מטוס לא תודלק בדלק מזוהם
מישהו ניקה את המסננים? כנראה שלא: מהדו"ח הסופי של ועדת הבדיקה, שהקים משרד התשתיות לבדיקת זיהום הדלק הסילוני שהתגלה בנמל התעופה בחודש מאי, עולה כי הפילטרים במערכות הסינון לא נוקו זה עשור - וקרסו כשעבר דרכם הדלק המזוהם.
עוד בערוץ החדשות :
- רופאים באולטימטום לד"ר אידלמן: בטל ההסכם
- 400 אלף בשיא המחאה: "זה נס קיץ 2011"
- אשת אשכולות: הניקה את ילדהּ בזמן נהיגה
עוד עולה מהדו"ח, שפורסם היום (א'), כי חלקיקים מזהמים התגלו בדלק עוד בחודש פברואר השנה, אך המידע על כך הועבר למשרד התשתיות רק מאוחר יותר.
במקביל, קבעה ועדת בדיקה של משרד התחבורה כי הדלק המזוהם הגיע מחוץ לנתב"ג וכי שום מטוס לא תודלק בדלק מזוהם. שר התחבורה, ישראל כץ, אימץ את המלצות הוועדה לפיהן יש לשקול הקמת חוות מיכלי דלק חדשה בנתב"ג עם קווי הזנה נפרדים, ובכל נקודה תתאפשר יכולת ניטור ובדיקת הדלק.
ב-5 במאי נחשף ב-ynet כי עשרות טיסות שהיו אמורות להמריא מנתב"ג קורקעו עד להודעה חדשה, בעקבות זיהום שהתגלה בדלק המוזרם למטוסים בנמל
התעופה הבינלאומי המרכזי. לאור המצב מכליות הביאו דלק ממאגרי החירום לנמל התעופה בן-גוריון, גם צה"ל סייע במשבר ושלח חמש מכליות צבאיות. המטוסים עצמם עשו עצירות ביניים בקפריסין ובירדן.
שלושה ימים לאחר שהתגלה הזיהום בדלק המטוסים, נמסר מפז כי ניתן לחדש את התדלוק לאחר שהדלק נמצא תקין בבדיקות.