ביטול הזמנה במטרו? לא תמיד בחינם
מה קורה כאשר רוכש כלי רכב דו-גלגלי מתחרט לפתע, ומבקש לבטל את הזמנת הרכב החדש? בשבוע שעבר סיפרנו לכם על תגובת חברת עופר-אבניר, כעת נספר לכם על חברת מטרו
זוכרים שסיפרנו לכן כמה קשה לבטל עיסקה עם עופר אבניר, יבואנית הרכב הדו-גלגלי הוותיקה בארץ? השבוע נביא לכם סיפור דומה-אך-שונה, של המתחרה הגדולה, חברת מטרו, שבמקרה היא גם יבואנית הרכב הדו-גלגלית הגדולה בישראל.
וכך כותבת לנו י'. "לפני כחודשיים רכשתי במטרו קטנוע מדגם סאן-יאנג מיו, היישר מהתצוגה. שילמתי עבורו בשיחת טלפון 12.5 אלף שקל בכרטיס אשראי, וביקשתי גם לצבוע אותו בצבע מיוחד. הבטיחו לי שהקטנוע יהיה מוכן - כולל הצביעה - תוך שבוע וחצי." אלא שאז השתנו התוכניות של י.' "נקלעתי למחזה מחריד של אופנוען שהתנגש בקיר בחולון. לפני-כן ובאותו שבוע, נהרג אופנוען נוסף. ביום ראשון, לאחר שעבר זמן האספקה שהובטח לי, התקשרתי לצבע כדי לברר מה עם הקטנוע שלי, אך הוא דיווח כי טרם קיבל אותו ממטרו לצביעה.
הפחד מפני תאונה קטלנית עם כלי דו-גלגלי הכה בי, ומכיוון שהבנתי שלא נעשה עדיין כל שינוי בכלי, התקשרתי לחברה כדי לבטל את ההזמנה, "כי ידעתי שאוכל לבטל את הרכישה מבלי לשלם דמי ביטול." אבל במטרו לא הסכימו, ודרשו 500 שקל - "למה לשלם עבור מוצר שלא סופק לי?".
והאמת, גם לנו לא היה ברור. פנינו לחברה ושם הוסבר לנו כי "איננו נוהגים לגבות דמי ביטול להזמנה. אבל מאחר וביטול העסקה התבצע לאחר הוצאת הרישיונות על שם הלקוחה, נגבו דמי ביטול כדי לכסות את הוצאות הרישוי, אגרת הרישוי וביטול הרישום במשרד התחבורה. מהכלי פורקה המעטפת החיצונית לקראת הצביעה שביקשה הלקוחה, בעלות נוספת."
האם הם צודקים? ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום, ובלבד שהרכב טרם נרשם על שמו של הצרכן. לפיכך, אם אמנם נרשם הקטנוע על שמה של י' לפני הודעת הביטול, החוק אינו מאפשר את ביטול העסקה, וברור כי היבואן יפסיד - גם אם סכום כסף לא גבוה - במכירת הכלי הלאה. במצב כזה היינו ממליצים להגיע לפשרה מסוימת עם היבואן על ההוצאות שנגרמו לו בגין ביטול העסקה ושינוי הבעלות.
אגב, מטרו הציעה לי' כי דמי ביטול בסך 500 שקל, ישמשו אותה בעתיד כזיכוי ברכישה עתידית ממטרו. גם זה משהו.