יגואר C-X16 - ה-E של יגואר מקבלת צורה
מי שעשויה להתגלות כיורשת המודרנית של אחת האגדות המוטוריות היותר-מוערכות בהיסטוריה, נחשפת סוף סוף בתמונות ופרטים רשמיים. בתערוכת פרנקפורט ניתן יהיה לראות לראשונה את יורשת ה-E טייפ
אפשרות של E. שבוע לפני חשיפתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, מפרסמת יגואר תמונות ופרטים ראשונים אודות אחת המכוניות המסקרנות ביותר שלה בשנים האחרונות: ה-C-X16, שכבר זוכה למעמד לא-רשמי של יורשת ה-E טייפ האגדית. ביגואר אמנם מכנים אותה (עדיין) "מכונית תצוגה", אך כלי תקשורת באנגליה מדווחים כי לקראת סוף 2012 תגיע ה-C-X16 לקו הייצור.
מרבית הפרטים שמפרסמת כעת יגואר, נוגעים למנוע ולביצועים: ה-C-X16 בעלת ההנעה האחורית מצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר, שבמיטב המסורת העכשווית של היצרנית, מחוזק במגדש-על. נתוני הכוח נראים במבט ראשון לא-דרמטיים, 375 כ"ס ו-45.8 קג"מ, אבל כדאי לזכור שני דברים - ראשית, משקלה של המכונית אמור להיות קל יחסית, הודות לשימוש בשלדת אלומיניום. ושנית - ל-C-X16 יש גם מנוע חשמלי, שמשולב בתיבת ההילוכים האוטומטית, ומפיק 93 כ"ס ו-24 קג"מ נוספים.
התוצאה היא ביצועים מרשימים בהחלט, שקרובים להפליא לאלו של פורשה 911 החדשה: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות, ומהירות מרבית של 297 קמ"ש. ביגואר גם מספרים על כפתור בהשראת הפורמולה 1, שמותקן על ההגה ומאפשר קבלת כוח מלא לפרקי זמן קצרים (מעין push to pass). ביגואר גם טוענים כי ההנעה ההיברידית מאפשרת נסיעה במצב חשמלי בלבד למרחקים קצרים, ובמהירות של עד 80 קמ"ש.
הודות לבחירה בהנעה היברידית, הנתון הרשמי של פליטת פחמן דו-חמצני (CO2) הוא 165 גרם לק"מ - נתון מפתיע למכונית ספורט, שאינו גבוה מזה של מכונית משפחתית ממוצעת. ביגואר מספרים עוד כי הסוללה של המנוע החשמלי מותקנת מאחורי המושבים (יש רק שניים), במטרה להשיג חלוקת משקל אופטימאלית של 50:50 בין הציר הקדמי והאחורי.
כמו בכל יגואר, גם ב-C-X16 משחק העיצוב תפקיד מרכזי. "המכוניות של יגואר תמיד היו שונות באופן דרמטי", מסביר המעצב הראשי של היצרנית, יאן קאלום. "עם ה-C-X16, לקחנו את שפת העיצוב לדור הבא, ויצרנו מכונית שהיא תמצית העתיד של יגואר". על-פי הודעת היצרנית, ה-C-X16 היא היגואר הקצרה ביותר מאז 1954 וה-XK120 המיתולוגית: אורכה 4.45 מטר, רוחבה 2.04 מטר, וגובהה 1.29 מטר.