תחבורה הציבורית: הסכסוך עם אגד הסתיים
בעקבות סכסוך כספי עם משרד התחבורה, החליטה אגד לפני ימים אחדים לנטוש חמש תחנות מרכזיות, לאחר התראה של 24 שעות. כעת הודיעה כי היא חוזרת, לאחר ש"הושגו הבנות"
אגד נטשה במחאה, אך החליטה לחזור. לאחר שהחליטה לפני ימים אחדים להפסיק את שירותיה בחמש תחנות מרכזיות ברחבי הארץ, חידשה חברת האוטובוסים אגד את פעילותה באותן תחנות. זאת לאחר שלסכסוך הכספי עם משרד התחבורה נמצא פתרון. "היציאה מהתחנות היתה צעד לגיטימי של הנהלת אגד, ואנו מקבלים בסיפוק רב את ההבנות שאיפשרו לאגד לשוב לתחנות המרכזיות. ברור לכל הצדדים כי הסכמים ישנים אינם רלוונטיים עוד, וכי הפעילות מתוך התחנות תהיה במסגרת הסכמים חדשים", כך אמר דובר החברה ל"ידיעות אחרונות".
- תחבורה ציבורית ב-ynet
ביום ה' האחרון החליטה הנהלת אגד להפסיק את פעילותה בחמש תחנות מרכזיות בבאר-שבע, הרצליה, צפת, נהריה וטבריה. המשמעות המעשית הייתה שאוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית לא השתמשו בתחנות אלה כתחנות-מוצא והורדה. לטענת נוסעים, ההודעה על הצעד פורסמה לנוסעים יממה אחת בלבד לפני ביצועה. וכי אגד גם לא העמידה לטובת הנוסעים שירותי הכוונה לציבור לתחנות החדשות. באגד אמרו כי ההחלטה התקבלה לאחר מחלוקת מתמשכת בין משרד התחבורה, חברת מפעלי תחנות מקבוצת נצבא ואגד, באשר לשימוש שעושה האחרונה בתחנות, והיקף דמי השימוש שאגד נדרשת לשלם. זאת, על רקע צמצום פעילות אגד וכניסת מפעילים חדשים לקווים שהופעלו בעבר על-ידי אגד באזורים אלה.
באגד אמרו כי ניתן יהיה להמשיך להשתמש בתחנות המרכזיות מהן יצאו, רק אם משרד התחבורה יפרסם הנחייה מפורשת, מכח פקודת התעבורה, ויקבע את דמי השימוש בהתאם. עוד הדגישו כי פנו מבעוד מועד למשרד התחבורה בנושא, אולם מסיבות לא ברורות, משרד התחבורה נמנע עד כה מלהפעיל את סמכותו. באגד טענו כי למעשה, הם המסבסדים את פעילות המפעילים האחרים בתחנות המרכזיות, באמצעות תשלומי דמי שימוש מופרזים.
היום אומרים באגד כי חזרו לפעול בתחנות המרכזיות באופן רגיל, וזאת בעקבות הבנות שהתקבלו בין משרד התחבורה, נצבא ואגד. במסגרת ההבנות הוחלט כי דמי השימוש אותם ישלם אגד, יסוכמו במסגרת הסכם חדש.