סינים יצייצו מישראל: דוגמנית וצאצא של קונפוציוס
הדוגמנית לוסי, בלוגרים ונצר של גדול הפילוסופים הסינים מגיעים לישראל. זו לא התחלה של בדיחה, אלא של מבצע השיווק התיירותי של השגרירות בבייג'ינג. השבוע יטיילו בארץ 8 מנהלים של יומני רשת סיניים, ועל רשמיהם יקראו עד שנגחאי
אם בשבועות הקרובים תראו באתרי התיירות של ישראל קבוצות רבות של אנשי תקשורת סיניים מצוידים במצלמות, פנקסים ואייפונים, אל תופתעו. יוזמה חדשה של שגרירות ישראל בבייג'ינג ממתגת את ישראל במדינה המאוכלסת ביותר בעולם דרך האינטרנט והבלוגים המקומיים הגדולים, תוך גיוס מובילי דעת קהל ידועים. כבר אתמול (יום ד') נחת בארץ אורח מיוחד: קונג צ'ינג-דונג, נצר מהדור ה-73 של גדול הפילוסופים הסינים, קונפוציוס.
הקמפיין החדש של השגרירות נועד להציג ברבים את ישראל היפה, על נופיה, תרבותה, ואתריה ההיסטוריים, ולמתג את המדינה כמיוחדת ואטרקטיבית לתיירים. לשם כך, גייסו הנציגויות הישראליות בבייג'ינג, שנגחאי ו-גואנגג'ואו את המדיה החדשה. כיוון שהצנזורה הסינית מונעת כניסה אינטרנטית לרשתות החברתיות המובילות "פייסבוק", "טוויטר" ו"יו-טיוב", פנתה השגרירות למקבילה הסינית של טוויטר - אתר המיקרובלוגים Weibo, ולבלוגרים הפופולריים ביותר בסין.
הבוקר נחתה בישראל משלחת צבעונית של 8 מהבלוגרים המובילים. הם יטיילו בארץ בשבוע הקרוב במימון והדרכת משרד התיירות, וישתפו את קוראיהם בחוויותיהם בארץ הקודש. במשלחת הסינית חברים בין היתר הדוגמנית המפורסמת לי יה-הונג (Li Ya Hong) הידועה בכינוי "לוסי", שאחרי ה"ציוצים" שלה עוקבים עשרות מיליוני סינים, והסופר יי פו (Yi Fu), הידוע ככתב התיירות המוביל בסין. הוא הודיע בהתרגשות כי ישראל היא המדינה ה-80 במספר שממנה הוא שולח את רשמיו.
אך גולת הכותרת של הביקור בישראל היא לא אחר מאשר קונג צ'ינג-דונג (Kong Qing Dong), צאצאו הישיר של קונג דזה (Kong Zi), או בשמו המוכר - קונפוציוס. קונג הינו פרופסור ללימודי סינית באוניברסיטת בייג'ינג היוקרתית (Beida), ומככב גם בתוכנית טלוויזיה יומית בסין. הוא גם מחזיק בלוג פופולרי עם עשרות אלפי עוקבים. עם נחיתתו בישראל כבר הספיק לשגר ציוץ ראשון לקהל קוראיו הרחב: "יצאנו לתנומה קצרה בבית המלון לפני תחילת התכנית שלנו, והתקבלתי בברכה על-ידי היתושים. אני מקווה להביא דיווחים מוצלחים מישראל".
46 אלף סינים לא טועים
הבלוגרים הסינים הם רק קבוצה אחת מתוך חמש משלחות תקשורת סיניות שיגיעו לארץ בתקופה הקרובה. כאן יתקבלו על-ידי משרד החוץ ומשרד התיירות. משלחת נוספת שתגיע לישראל היא של ערוץ הטלוויזיה בייג'ינג TV, לצילומי סדרה בת 8 פרקים לקידום התיירות בישראל. הרשמים מכל קבוצות התקשורת ירוכזו באתר שפתחה השגרירות הישראלית. בינתיים השגרירות גם פתחה עמוד משלה באתר ה"ציוצים" הסיני לפני שבועיים, וכבר צברה יותר מ-46 אלף עוקבים. אחת המטרות המוצהרות של הביקורים, היא צבירת תמיכה בהכרה בים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבעיים החדשים.
במסגרת פרויקט ההסברה הגדול, סיכמה השגרירות הישראלית על שיתוף פעולה עם שלושה מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בסין: אתר "סינה" (Sina) הפונה לקהל הרחב, הרשת החברתית המובילה "QQ" הפונה לקהל הצעיר, ואתר "איי פנג" (I Feng) שקהל היעד העיקרי שלו מורכב מאוכלוסייה בוגרת ואקדמאית. שלושת האתרים הגדולים, אשר צוברים מדי יום מאות מיליוני כניסות, יכניסו קישור לעמוד הראשי המוביל לאתר השגרירות הישראלית, ולקמפיין החדש שזו מובילה.
גיא קיבץ, דובר השגרירות בבייג'ינג והממונה על הדיפלומטיה הציבורית שיזם את הפרויקט, הודה כי הוא מתרגש מההיענות הגבוהה של כלי התקשורת המרכזיים בסין. "אני מקווה שזו תהיה פלטפורמה שתביא לחשיפה חיובית
ומעמיקה של מדנית ישראל, בדרך שתאפשר לנו להציג את ישראל היפה, האמיתית, וזו שמעבר לחדשות היומיומיות, לקהל אדיר של אנשים", אמר. הוא הוסיף כי "זה חלום ישן שאני מגשים ממש בסוף שליחותי. בינואר הקרוב נציין 20 שנים לכינון היחסים עם סין, ואנחנו מקווים שהמומנטום הזה ילווה אותנו גם בשנים הבאות".