יונדאי i30 חדשה - אצלנו תוך כחצי שנה
המכונית הקומפקטית המצליחה ביותר של יונדאי זוכה למחליפה מודרנית. חשיפה ראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2012
הרכב מנצח מחליפים, ומהר. יונדאי מפרסמת תמונות רשמיות ראשונות של ה-i30 החדשה, הצפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2012. ביונדאי מייחסים חשיבות רבה למכונית החדשה, וזאת עקב הצלחתה של ה-i30 הראשונה: ב-2010 נמכרו כ-115,000 יחידות באירופה - הנתון הגבוה ביותר לדגם אירופי של היצרנית. המכונית תוצג לראשונה לקהל בתערוכת פרנקפורט, שתיפתח בשבוע הבא.
ה-i30 החדשה מוצגת ארבע שנים בלבד לאחר השקת הדור הקודם - זמן קצר יחסית למקובל בתעשיית הרכב, שכן הממוצע בין דור אחד ומחליפו עומד בדרך כלל על כ-6 עד 7 שנים. על-פי הערכות, החיפזון נובע מרצונה של היצרנית הקוריאנית "ליישר קו" עם דגמים מודרניים יותר, ובעיקר ה-i40 ו-i35.
כמו קודמתה, ה-i30 החדשה עוצבה ותוכננה בחטיבה האירופית של יונדאי. ביצרנית מייחסים חשיבות רבה לתכנון "המקומי", שנועד לדבריהם להתאים את ה-i30 לטעמם של האירופים. היעדים שמציבים שם למכונית החדשה אינם צנועים. "המכונית הזו תוכננה כדי להתמודד עם המכוניות הקומפקטיות המובילות", מבהיר אלאן ראשפורת', סגן נשיא בכיר ביונדאי ומנהל הפעילות באירופה.
העיצוב של ה-i30 נועז ומודרני מזה של קודמתה, וממשיך את הקו החדש שהציגה לראשונה ה-i40. בכך מקווים ביונדאי למשוך לקוחות חדשים, ובעיקר צעירים. "ה-i30 החדשה תתרום להצלחה במכירות, ולהמשך שיפור התדמית של יונדאי בעיני הלקוחות האירופיים", מבטיח ראשפורת'.
ל-i30 החדשה חשיבות רבה גם עבור השוק הישראלי, אם כי לאחר הצגת ה-i35 - יתכן כי היקף מכירותיה יהיה נמוך מזה של קודמתה. נראה כי בתחילת הדרך תגיע גרסת מנוע 1.4 ליטר (100 כ"ס) בשילוב עם תיבה ידנית או אוטומטית, כמו-גם מנוע 1.6 ליטר (132 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית - בשני המקרים מדובר אגב בתיבה אוטומטית חדשה אך "רגילה", ולא כפולת-מצמד. גרסת מרכב ראשונה להגיע אלינו תהיה עם חמש דלתות, ואילו גרסת סטיישן צפויה לעשות עליה כחצי שנה מאוחר יותר.