פולקסווגן וסוזוקי - עכשיו כבר לא
היפנים נעלבו מגישתם של הגרמנים, והחליטו לנתק את הקשר העסקי עם קונצרן הענק. הגרמנים מצד שני לא ממש מרוצים מהבחירה היפנית בטכנולוגיה של פיאט. התוצאה: שוברים את הכלים, ובהחלט מפסיקים לשחק
"סוזוקי החליטה לסיים את השותפות עם פולקסווגן בישיבת הנהלה דחופה שנערכה היום, שכן אותה השותפות משפיעה באופן שלילי על עצמאותה". כך הודיעה היום באופן רשמי (ב') יצרנית הרכב היפנית סוזוקי, במכתב ששלחה לבורסה של טוקיו. בכך מודיעה היצרנית למעשה כי ברצונה לחסל את השותפות שנחתמה בינה לבין פולקסווגן לפני כשנתיים. במסגרת שותפות זו החזיקה סוזוקי ב-1.49% ממניות פולקסווגן, בעוד זו האחרונה רכשה בדצמבר 2009 19.9% ממניות סוזוקי, תמורת 2.9 מיליארד דולר. "אם פולקסווגן תענה לבקשתנו ותאשר את פירוק השותפות, נמכור את המניות באופן מיידי", כך אמרו בסוזוקי.
לדברי פרשנים, זה זמן מה שבכירי סוזוקי אינם נמצאים בקשרי עבודה עם עמיתיהם הגרמנים, ולמעשה אינם מדברים עמם. זאת לאחר שפולקסווגן תיארה את סוזוקי כ"שותף זוטר" בדו"ח הרבעוני שפרסמה. עם זאת, דובר הקונצרן אמר כי אין בכוונת הנהלת פולקסווגן למכור או אף להקטין את אחזקתה בסוזוקי, למרות החיכוכים בין השתיים. עוד אמר כי סוזוקי הייתה זו שהחליטה לנתק את הקשרים, לאחר שבחרה לרכוש מנועים מפיאט האיטלקית, בזמן שלפולקסווגן יש היצע אדיר משלה - כך מדווח האתר הכלכלי בלומברג.
יש לציין כי זה מספר חודשים ששתי היצרניות אינן מתקשרות, בעיה הנוסעת מהבדלי תרבויות, כך צוטט בכיר בקונצרן הגרמני. אלא שנראה כי הבעיות אינן רק במישור זה, אלא גם מעוגנות בהבדלי תפיסה טכנולוגים. לטענת בכירים בתעשיית הרכב, סוזוקי אינה מעוניינת בפיתוחים הגרמנים של דגמים היברידיים וכל-חשמליים. לעומת זאת, הכיוון העתידי בו מתקדם קונצרן פיאט האיטלקי בהקשר זה, קוסם הרבה יותר ליפנים. יש לשער, כי גם העלות הנמוכה יותר שמעורבת בקשר עם האיטלקים, אינה זניחה בשיקולי הקשר.