שתף קטע נבחר
 

ראשל"צ לת"א: הרכבת יקרה פי 2.5 מאוטובוס

תוך פחות משבועיים עומדת רכבת ישראל לפתוח את הקו החדש והמודרני בין ראשון לציון מערב לתל אביב. הצפי: כמות נוסעים גדולה במיוחד. המחיר? עדיין לא ברור, אך כנראה גבוה פי 2.5 ממחיר הנסיעה באוטובוס

תחבורה ציבורית תחת מעטה סודיות. רוצים לדעת כמה תעלה הנסיעה מתחנת ראשון-מערב לתל אביב החל ב-25.9, לאחר שהתחנה החדשה והמושקעת תפתח? גם אנחנו. אלא שמי שגולש לאתר רכבת ישראל ומנסה לגלות זאת במחשבון התעריפים, נתקל במשבצת ריקה. ניתן אמנם להקיש כבר את שמה של התחנה החדשה ואת יעד הנסיעה, אך לא יותר מכך.

 

 

פנינו אם כך לרכבת, וביקשנו לגלות את הסוד הכמוס. התשובה שקיבלנו: "הגשנו לאישור משרד התחבורה מטריצת תעריפים לקו תל אביב-ראשון (משה דיין), אולם טרם קיבלנו אישור סופי. כרגע מסתמן כי תעריף הנסיעה יהיה זהה לתעריף הקיים כיום בקו ראשונים-תל אביב, ויעמוד על 15 שקלים לנסיעה בודדת". ובכן, קיבלנו אם כך לאחר בירורים מחיר צפוי, אבל שימו לב.

 

מדובר במחיר יקר פי 2.5 כמעט ממחיר הנסיעה באוטובוס, שכן לאחר הרפורמה בתחבורה הציבורית, נסיעה באוטובוס עולה 6.4 שקלים בלבד. אגב, גם לפני הרפורמה עמד מחיר הנסיעה הזו על 9.80 למרכז תל אביב. גם השוואת מחירי כרטיסיות ההופכים את הנסיעות לזולות יותר, מותירה את הפער בין הרכבת לאוטובוס דומה. בעבר תרצו ברכבת את המחיר הגבוה לנסיעה - הזהה למחיר נסיעה מרחובות לתל- אביב - בכך שמדובר בקו ארוך העובר בלוד ובבאר יעקב. אלא שבקו החדש מרחק הנסיעה קצר בהרבה. המחיר בכל זאת יהיה כנראה זהה.

 

בינתיים החלה התארגנות של משתמשי רכבת מתחנת ראשונים, הנאבקים בתכנית הרכבת לקבוע את תחנת ההגנה בתל אביב כתחנה הסופית של הקו. שכן המשמעות היא כי נוסעים המעוניינים להגיע לתחנת השלום, סבידור או האוניברסיטה, יאלצו להחליף רכבת בתחנת ההגנה, ולהאריך בכך משמעותית את זמן הנסיעה. ברכבת דווקא לא רואים בכך בעיה. התגובה שקיבלנו בנושא: "ככל שמתווספות יותר רכבות, ישנו צורך ביצירת גמישות תפעולית שתאפשר העברתן של כל הרכבות בצוואר הבקבוק באיילון. נוסעים שיבקשו להמשיך צפונה, יכולים לבצע החלפת רכבות בתחנת לוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים