תערוכת פרנקפורט: טויוטה הציגה אוונסיס אירופית
המשפחתית הגדולה של טויוטה זכתה לעדכון מקיף, תוך שהיא מכוילת במיוחד עבור טעם אירופי אנין יותר - כך היפנים. לארץ היא תגיע עד סוף השנה הנוכחית
תפורה לפי מידות אירופיות. טויוטה היפנית מציגה את האוונסיס המחודשת בתערוכת פרנקפורט אשר נפתחה היום (ג') לתקשורת. כדי להבהיר מי קהל היעד של המשפחתית הגדולה, טורחים בטויוטה להבהיר כי האוונסיס המחודשת תוכננה כדי לעמוד במדוייק בדרישות השוק האירופי, עליו חביבה המכונית במיוחד. לטענת היצרנית, גרסאות קודמות תפסו נתח שוק מרשים של כ-6% בקטגוריה. אגב, כדאי רק להכניס את הטענות בדבר מתיחת פנים - ממדי האוונסיס נותרו כשהיו, גם בגרסת הסדאן וגם בגרסת הסטיישן.
בתחום אחד אין כלל ספק - האוונסיס החדשה מיישרת קו עם המראה העדכני של טויוטה, אותו יקבלו כל חברות המשפחה. חרטום חדש עם סבכה רחבה ואגרסיבית, יחידות תאורה צרות ופגוש חדש, משלימים את הניתוח הפלסטי. גם מאחור עברה המכונית עדכון, המעניק לה - כך ההודעה הרשמית - מראה בעל נוכחות רבה מבעבר.
את הצגת המכונית המעודכנת, מלווה טויוטה בהסבר כי כ-70% מכלל המכוניות בקטגוריה המשפחתית-גדולה באירופה, נמכרות עם מנועי דיזל. בכך מסבירה טויוטה כנראה את החשיבות הגדולה שמקבלים מנועים צרכני סולר ברשימת הגרסאות. ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל מציג שיפור של 15% בפליטת המזהמים, ופולט 119 גרם CO2 לכל ק"מ בלבד. ה-2.2 ליטר מייצר 150 או 177 כ"ס בהתאם לסוג המסנן.
מנועי בנזין בנפחים בין 1.6 ל-2.0 ליטרים יגיעו בהספקים שנעים בין 132 ל-152 כ"ס. כל הדגמים יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית, חלקם עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. גרסאות שונות יצויידו אפילו בתיבת הילוכים רציפה.
האוונסיס החדשה תציג, לטענת טויוטה, מאפיינים בטיחותיים דומים למכונית המוחלפת, בראש ובראשונה חמישה כוכבי בטיחות של ארגון הבטיחות האירופי, יורו נ-קאפ. מספר גרסאות ישווקו גם עם מערכת "הכנה לפני תאונה" (Pre-Crash), מערכת "התראה בפני סטייה מנתיב" ומערכת "תיקון סטייה" (Lane Keeping Assist).