שתף קטע נבחר

דגמי אינפיניטי החדשים לא יגיעו מיפן

שערו הגבוה של המטבע היפני, דוחף חלק מיצרניות הרכב אל מחוץ לגבולות המדינה. קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, מודיע כעת כי אינפיניטי תעבור לייצר במדינות אחרות

"הדור הבא של מכוניות אינפיניטי ייוצר מחוץ ליפן". כך אומר קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הרכב של פרנקפורט. הסיבה להחלטה לצאת מיפן, כך הסביר גוהן, היא התחזקותו המתמשכת של היין היפני, המקשה על דגמי אינפיניטי המיוצרים ביפן להתחרות במותגי יוקרה אירופיים ואמריקניים.

 

אינפיניטי FX - הדגמים הבאים יגיעו רק מאירופה? (צילום: ג'ון קרמר) (צילום: ג'ון קרמר)
אינפיניטי FX - הדגמים הבאים יגיעו רק מאירופה?(צילום: ג'ון קרמר)

 

יצרניות רכב יפניות - ובהן טויוטה והונדה - מתריעות כבר תקופה ארוכה מפני השלכות התחזקותו של היין, ומרביתן כבר הבהירו כי ייבחנו את הגדלת התפוקה במפעלים מחוץ ליפן. גם רעידת האדמה בצפון-מזרח המדינה בחודש מרץ האחרון, שפגעה קשות בתעשיית הרכב המקומית, גרמה לבכירי היצרניות לבחון דרכים להקטנת התלות במפעלים ביפן.

 

מקורות אומרים לרויטרס כי ניסאן תכריז בקרוב על כוונתה לייצר באירופה מכונית קומפקטית יוקרתית, שתבוסס על פלטפורמה של מרצדס. ראוי להזכיר כי יצרנית היוקרה הגרמנית משתפת פעולה עם קונצרן רנו-ניסאן מאז 2010, אם כי עד כה התמקדו השתיים בפיתוח משותף של גרסאות חשמליות לסמארט ולרנו טווינגו, וכן רכב מסחרי קטן המבוסס על פלטפורמה של היצרנית הצרפתית.

 

מנהל המכירות של אינפיניטי באירופה, גיליאם פלטרו, אמר בראיון בפרנקפורט כי חטיבת היוקרה של ניסאן תתקשה להתחרות בשוק האירופי ללא עזרה ממרצדס - שתוכל לספק פלטפורמות ומנועי דיזל. כדי לעמוד ביעד מכירות של 100 אלף מכוניות באירופה עד 2016, פלטרו מבטיח כי אינפיניטי תציע ללקוחות גישה שונה מזו של היריבות האירופיות.

 

"המכוניות שלנו חושניות", הוא מסביר. "הן יוצרות משהו 'אורגני' כמענה לגישה 'המכאנית' של המותגים הגרמניים". כדי להגביר את המודעות למותג בקרב לקוחות אירופיים, משקיעה אינפיניטי בהענקת חסות לקבוצת הפורמולה 1 של רד-בול, ולנהגה סבסטיאן ווטל - אלוף העולם ב-2010, ומי שמועמד לזכות גם השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל רנו-ניסאן, קרלוס גוהן
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים