שייקר הישראלי זכה בדיסראפט
הסטרט אפ הישראלי להכרויות זכה בתחרות של בלוג הטכנולוגיה טקקראנץ'. מייקל ארינגטון, מייסד הבלוג שעזב אותו בשל ניגודי עניינים, עתיד להיות אחד המשקיעים בסטארטאפ
הסטארטאפ הישראלי שייקר זכה בתחרות דיסראפט של בלוג הטכנלוגיה טקקראנץ' ויקבל גביע, ופרס של 50 אלף דולר. שייקר הוא בר וירטואלי להכרויות שפועל כאפליקציית פייסבוק.
הזוכים נבחרים על ידי פאנל של שופטים ומשקיעים, אך בבלוג של טקראנץ' מוסיפים גילוי נאות, לפיו מייקל ארינגטון מייסד טקראנץ' מתכוון להשקיע בשייקר, ומושקע כבר בחברת פריזמלאב שזכתה במקום השני. ארינגטון מכר את טקראנץ' ל-AOL לפני שנה והשבוע עזב את האתר בסערה בשל ניגודי עניינים בין AOL, טקראנץ' וחברות שארינגטון משקיע בהן ומסקר באתר.
שייקר, שגייס השקעה בסכום של שלושה מיליון דולר, הוא בר תלת ממדי מונפש שמזכיר משחקים כמו סימס. ניתן ללבוש בו דמות מונפשת (אווטאר) ולהתרועע עם גולשים נוספים, שלא בהכרח נמצאים ברשימת החברים בפייסבוק, תוך כדי שהאפליקציה מזינה אותנו במידע שימושי לגביהם (למשל, מה הם ציינו כתחומי העניין שלהם), לפי פרופיל הפייסבוק שלהם. שייקר, לפי טקראנץ', גם מחבר אנשים בעלי מאפיינים דומים, כמו תאריך לידה, מיקום ותחומי עניין.
בתחרות השתתפו 31 חברות שמתוכן שלוש חברות ישראליות. נוסף על שייקר, התחרו גם טונרה, של יאיר לביא ויבגני בגלפור, אפליקציה לאייפד שמיועדת לנגנים ומלווה אותם ופארמיגו שמאפשרת ליצור קשר ישיר בין חקלאים לצרכנים שרוצים לקנות ירקות, דגנים דגים וכדומה. בתחרות במאי 2010 זכה הסטארטאפ הישראלי סולוטו שעוזר להריץ את המחשב מהר יותר.