מזראטי קובאנג: שמונה שנים אחרי, ובכל זאת
יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות מאיטליה, תציג רכב פנאי חדש תחת השם קובאנג. צריך רק לזכור כי גם ב-2003 היא הבטיחה להציג אחד, עם שם זהה
אוואנטי ג'יפ. מזראטי, יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית, מציגה בתערוכת פרנקפורט את הקובאנג - רכב פנאי חדש, שאמור להתחרות בפורשה קאיין המצליח. אמנם תחת ההגדרה החצי-מחייבת "מכונית תצוגה", במזראטי לא מסתירים את כוונתם להגיע עם המכונית החדשה לפס הייצור, ומבהירים כי הוא מהווה התפתחות טבעית של היצע הדגמים הנוכחי - הגרנד-טוריסמו, גרנד-קבריו וקווטרופורטה.
אגב, מעטים מכם כנראה זוכרים, אך ב-2003 הוצג כבר רכב הפנאי הראשון של מזארטי. שמו היה אכן קובאנג, אך הוא מעולם לא הגיע לייצור.
היצרנית אינה חושפת פרטים משמעותיים אודות הקובאנג החדש, ומסתפקת בהצהרה כי תצייד אותו בתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. מנגד, היא שופעת הבטחות: "המהות וכל המאפיינים המרכזיים יהיו 100% מזראטי - עיצוב, מנוע, מתלים, בלמים והתנהגות". שפע ההבטחות הזה נועד כנראה להמתיק גלולה מרה למדי: אם לא די שמזארטי תייצר רכב פנאי, אחרי עשרות שנים שבהן ייצרה רק מכוניות קופה, קבריו וסדאן אקזוטיות, הרי שהוא יבוסס על פלטפורמה של... ג'יפ.
ולמי שאינו מבין את הקשר בין היצרנית האקזוטית מאיטליה ומותג רכבי השטח המסוקס מארה"ב, נזכיר שלשניהם אמא אחת: חברת פיאט, בעלת השליטה במזארטי (וגם פרארי), שרכשה לפני כשנתיים את קרייזלר, בעלת השליטה בג'יפ. וכך, למעשה, יהיה הקובאנג מעין גרסה יוקרתית (מאוד) ואולי גם ספורטיבית (מאוד) של הגרנד-צ'רוקי האמריקני.
במזראטי לא מסתירים את הקשר עם האמריקנים: "הסינרגיה עם ג'יפ - מותג שלפני 70 שנה יצר קטגוריה חדשה בתעשיית הרכב, וכיום מוביל אותה - היא זרז חשוב לפרשנות של מזארטי לרכב פנאי יוקרתי". עם זאת, מספר הפעמים שבהן מדגישה היצרנית את היותו של הקובאנג "100% מזראטי", מבהירה שגם לאיטלקים לא ממש קל עם קרובי המשפחה החדשים מעבר לים.
הבטחה אחת מאוד מפורשת, נוגעת למנועים של הקובאנג: במזראטי מצהירים שהוא יצויד בסדרת מנועים חדשה, שמתוכננת על-ידי פאולו מארטינלי - מי שהיה אחראי על פיתוח המנועים בקבוצת הפורמולה 1 של פרארי. על ההצלחה שלו באותו תפקיד ישמח להעיד מיכאל שומאכר, שבע פעמים אלוף העולם.