טויוטה לנד-קרוזר: הדשבורד הסדוק, מערכה שניה
לאחר שנכשלו בכך כבודדים, התארגנו 55 בעלי טויוטה לנד-קרוזר, ודרשו מהיבואנית להחליף דשבורד סדוק למרות שתקופת האחריות הסתיימה, והצליחו לסגור עסק כדאית לכולם. כעת מסתבר כי בעלי מכוניות שלא התאגדו, אינם זכאים לאותם תנאים
בינואר השנה פרסמנו במדור זה על התארגנות של 24 בעלי מכוניות מסוג טויוטה לנד-קרוזר (2003-2006), שטענו כי בקונסולה הקדמית (דשבורד) של מכוניותיהם, נוצרים סדקים. הם טענו כי כאשר פנו לחברת יוניון מוטורס כיחידים, נדרש מהם מחיר מלא עברו החלפת החלק היקר. זאת מכיוון שהסדקים - לטענתם - הופיעו לאחר סיום תקופת האחריות על הרכב, או החל מהשנה הרביעית. בתגובה, החליטו להתארגן מול החברה.
- טויוטה לנד-קרוזר - הדשבורד נסדק
תוך זמן קצר מנתה קבוצת המתלוננים 55 כלי בעלי מכוניות מהשנתונים האמורים. פניה משותפת ליוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הועילה הפעם. בכירי היבואנית הסכימו להגיע להסדר קבוצתי, לפיו בעל הרכב ישלם 1,500 שקל כולל עבודה (ולפני מע"מ), תמורת החלפת הדשבורד. יש להזכיר כי מחירו של דשבורד חדש עבור הלנד-קרוזר, מגיע לכמעט 8,000 שקל כולל עבודה ומע"מ. בנוסף התחייבה יוניון להעניק אחריות למקרה והבעיה תחזור על עצמה.
אלא שמסתבר כי לא כל בעלי הלנד-קרוזר היו מודעים להסדר או אף להתארגנות. כאשר פנו ליוניון בבקשה להחליף את הדשובר הסדוק גם ברכבם, ולפי אותם תנאים של 55 חברי הקבוצה המקורית, נאמר להם כי זה לא יעבוד. או במילים אחרות - שלמו הרבה יותר.
אחד מבעלי המכוניות האמורות הוא דרור אפרים, אשר גילה סדקים בדשבורד של המכונית (מודל 2004) שבבעלותו. כשפנה ליוניון מוטורס הובהר לו - לדבריו לפחות - כי "מה שהיה, היה". ובשקלים: שלם בבקשה 3,375 שקלים (לא כולל מע"מ). דרור חש עצמו מופלה לרעה, ובמידה מסוימת של צדק. לפיכך החל לארגן קבוצה חדשה של בעלי לנד-קרוזרים עם סדקים, חלקם בעלי מכוניות שכבר פנו באופן עצמאי ליוניון.
ומה מתברר? שהמחיר הנדרש מכל בעל רכב, אינו אחיד ונע בין 2,000 ל-4,500 שקל. "זה נראה כמו שוק פרסי", אמר לנו דרור. "מי שכושר המיקוח שלו גדול יותר, קיבל הצעות טובות יותר. מי שפחות נחוש, נדרש לשלם מחירים גבוהים יותר. ננסה להגיע עם יוניון מוטורס להסכם דומה לזה שנעשה עם הקבוצה הראשונה. אני מקווה שיבינו שם את המסר, לא ינסו את שיטת הפרד ומשול, כי זה לא יעבוד. אני לא מצליח להבין מדוע טויוטה מפלה בין לקוחות, וגובה מחיר שונה על תקלה שלהם".
פנינו גם אנחנו לקבל את תגובת יוניון, וזכינו לאחת: "הנושא רלוונטי לכלי רכב שהינם כבר בני מספר שנים, מעבר לתקופת אחריות היצרן. על אף האמור, יוניון מוטורס, יבואנית החליטה באופן חריג ומתוך ראייה שירותית, על השתתפות משמעותית בעלות התיקון בהתאם למצב הספציפי של כל רכב, בהתחשב בגילו, אופן השימוש בו ותחזוקתו. אנו גאים לנקוט בצעדי שירות יוצאי דופן מעין אלו למען לקוחותינו, ונמשיך לשרתם באופן המיטבי", נאמר בתגובה.
חברה אכן גאה, אבל לקוחות כנראה פחות. הימור מושכל שלנו - יהיו התפתחויות נוספות.