יונדאי i30 - הכינו את חברות הליסינג
המשפחתית של יונדאי זכתה לפרימיירה אירופית בפרנקפורט, חודשים ספורים לפני שהיא מגיעה ארצה ומשחררת את הדגם הקודם לגמלאות
בכל הכוח קדימה. שבוע לאחר שפרסמה תמונות ראשונות של ה-i30 החדשה, מציגה כעת יונדאי את המכונית לקהל המבקרים בתערוכת פרנקפורט. על חשיבותה של המכונית החדשה ליצרנית הקוריאנית, מעידה תחזית מכירות שאפתנית: כ-120 אלף מכוניות בשנה באירופה, או נתח שוק של כ-5%. ביונדאי מציינים כי ה-i30 היוצאת הגיעה לשיא מכירות של 115 אלף יחידות ב-2010.
ה-i30 החדשה, שתוכננה ועוצבה בחטיבה האירופית של יונדאי, תוצע עם שלושה מנועי בנזין, 1.4 ליטר (100 כ"ס) ושתי גרסאות של מנוע 1.6 ליטר (120 ו-135 כ"ס), ושלושה מנועי דיזל - 1.4 ליטר (90 כ"ס) ושתי גרסאות של מנוע 1.6 ליטר (110 ו-128 כ"ס). גרסאות ה-1.4 ליטר (בנזין ודיזל) יוצעו עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים, וגרסאות ה-1.6 ליטר (בנזין ודיזל) יוצעו בנוסף עם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.
ביונדאי אומרים כי ה-i30 תשווק גם עם טכנולוגיות להפחתת צריכת הדלק, שמותגו תחת השם "בלו-דרייב" (Blue Drive), וכוללות בין השאר מערכת "עצור וסע" וצמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה. לטענתם, באמצעות טכנולוגיות אלה משיגה גרסת הדיזל הבכירה פליטת מזהמים נמוכה: פחות מ-100 גרם פחמן דו-חמצני (CO2) לק"מ.
מידותיה של ה-i30 כמעט זהות לאלו של קודמתה: בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (2.65 מטר), בעוד האורך והרוחב צמחו אך במעט (5.5 ו-0.5 ס"מ בהתאמה). נפח תא המטען, כך מציינים בגאווה ביונדאי, גדל ביותר מ-10% - מ-340 ליטר ב-i30 היוצאת ל-378 ליטר בזו החדשה.
ה-i30 צפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2012, כאשר גרסת סטיישן - שזכתה להצלחה נאה ומפתיעה - מתוכננת לנחות בארץ כחצי שנה מאוחר יותר. בתחילה יוצעו שתי גרסאות בנזין, 1.4 ליטר (100 כ"ס) ו-1.6 ליטר (132 כ"ס), ושתי גרסאות דיזל - 1.4 ו-1.6 ליטר (128 כ"ס).