אל על מתחילה לפטר עובדים בחטיבת המטענים
החברה פיטרה בשבוע שעבר את מנהלי תחנות המטען המסחרי שלה בלונדון ובפריז, כחלק מתוכניתה להוציא את פעילות המטענים למיקור חוץ
חברת אל על החלה בצעדים אופרטיביים לקראת הוצאה למיקור חוץ של פעילות המטען שלה. ל"כלכליסט" נודע כי בשבוע האחרון החלה החברה לפטר עובדים בחטיבת המטענים שלה, והיא פיטרה בתוך יממה אחת את מנהלי תחנות המטען המסחרי בלונדון ובפריז.
- "יש באל על עובדים עם דם כחול ובעלי דם אדום"
- למה דייל אל על העיר את אשת הרב משנתה?
- אל על עברה לרווח נקי של 57 מיליון דולר ב-2010
לדברי מקורבים לעניין, צעד זה מצביע על כוונתה הבלתי מתפשרת של הנהלת אל על והמנכ"ל אליעזר שקדי להוציא לפועל באופן מיידי את תהליך מיקור החוץ.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", בכוונת אל על לשכור את שירותי חברת גלובל של האחים אבי ודני רייק להטסת המטענים של החברה. האחים רייק הם מייסדי חברת פליינג קרגו, שנמכרה על ידיהם לפני כארבע שנים ל־DHL תמורת 100 מיליון דולר. כעת הם קרובים לשלוט למעשה בפעילות המטען של אל על.
בכירים בענף המטען ציינו כי שקדי לא השיב לפניות לקבל הבהרות כיצד אל על, כחברה ציבורית, מחליטה על שיתוף פעולה מסוג זה עם האחים רייק מבלי להציע לגורמים אחרים להיות שותפים במהלך. שקדי, אגב, התבטא עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל אל על כי ברצונו לפתח את חטיבת המטען של החברה.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי עובדי חטיבת המטען של אל על מביעים תרעומת על ועד העובדים של החברה, שעד כה נמנע מלנקוט צעדים ממשיים נגד המהלך. לטענת העובדים, מדובר בצעד חסר תקדים בתולדות החברה, שעשויות להיות לו השלכות גם על צוותי האוויר שלה. בנוסף, הם חוששים שהצעד יביא למצב שבו אל על תאבד כל יכולת עצמאית בתחום המטענים.
בשבוע שעבר הגישה אל על בקשה להצטרף לגלובל בכתב ההגנה, במסגרת תביעה שהגישה נגד גלובל חברת קאל, אשר מבקשת למנוע את שיתוף הפעולה המתהווה בין גלובל לאל על. גלובל ייצגה עד לאחרונה את קאל באירופה, ולטענת קאל, גלובל מחויבת לסודיות ויש חשש שתעביר סודות מסחריים לאל על.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "החברה פועלת להגביר את יעילות עבודת המטען ולהרחיב את הפעילות לשוקי המזרח וצפון אמריקה, בנוסף לפעילות מישראל לאירופה. לשם כך חתמה אל על הסכם לשיתוף פעולה גלובלי עם סוכנות בינלאומית (GSA) הפועלת בתחום, שתרכז באופן מלא את הרחבת הפעילות הגלובלית של החברה מאירופה".