שתף קטע נבחר

החרם על תנובה נבלם רק במוצרים שבמבצע

הרשתות מדווחות על עלייה במכירות מוצרי החלב שבמבצע של תנובה בסופ"ש, אולם במוצרים שאינם במבצע - מכירות תנובה בירידה וטרה בעלייה. החוסרים הנקודתיים במוצרי חלב של טרה נמשכים. הסטודנטים: "אם החרם ייפסק נשלם יותר"

תנובה מצליחה לקנות את הצרכנים במבצעים - מהרשתות הגדולות נמסר כי הירידה במכירות תנובה נבלמה בסוף השבוע, וכי ניכרת כעת עלייה במכירות מוצרי החלב של החברה. אולם העלייה במכירות טרה ושטראוס גבוהה יותר, ובמוצרים שאינם במבצע -טרה מזנקת ותנובה בירידה.

 

"במוצרים שאין בהם מבצעים עמוקים, לדוגמא בחלב לשתייה, תנובה ירדה ב-8% ואילו טרה גדלה ב-15%", אמרו ל-ynet ברשת מזון גדולה מאוד. עוד מסרו ברשת כי בסוף השבוע, תנובה גדלה ב-1.5% במכר הכספי, שטראוס גדלה ב-6.8% ואילו טרה גדלה ב-9%. קמעונאי בכיר מסר ל-ynet: "במוצרים שאין עליהם מבצעים תנובה רושמת ירידות של 10% בממוצע". יש לציין כי ישנם מבצעים על רוב המוצרים של תנובה.

 

 

בשבוע שעבר דיווחו צרכנים שישנם חוסרים במוצרי טרה, אולם ברשתות ובחברה טוענים שמדובר בחוסרים נקודתיים, שאינם נדירים בחברה זו לפני החג. "מה שכן נדיר, זה שטרה ושטראוס מצליחות להראות עלייה גדולה יותר במכירות לעומת תנובה", אמר גורם בתחום. "אך הן עדיין מוכרות הרבה פחות ממנה. מצד אחד זה טוב לצרכנים כי הם קונים בזול. מצד שני, הם שכחו מי עשק אותם".

 

ברשת גדולה מאוד נוספת מסרו ל-ynet: "עד יום רביעי בשבוע שעבר, היתה ירידה במכירות מוצרי החלב של תנובה. החל מיום רביעי, תנובה חזרו למכור יפה מאוד ואנחנו לא רואים שינוי מבחינת כמות המכירות. אצל שטראוס וטרה ישנה עלייה מתונה במכירות, לא משהו יוצא דופן מבחינת החריגות שלו, וזה בהחלט קשור למבצעים שלהן".

 

ישנם עדיין חוסרים במוצרי טרה?

 

"יש חוסרים נקודתיים במרכולים השכונתיים, בעיקר במוצרי יסוד, אך לא מדובר בחוסר גורף". 

 

ברשת מזון נוספת נמסר ל-ynet כי מדובר בחוסרים נשנים, שנובעים מייצור שגדול על המפעל הקטן מדי של המחלבה, שאמורה לעבור למפעל גדול יותר בדרום בהמשך השנה. "החוסרים המעטים שהיו הושלמו מיד על-ידי טרה", אמר ל-ynet גורם ברשת. "לא בגלל זה תנובה חזרה למכור טוב, אלא בגלל המבצעים שלה.

  

"ביום שישי היתה עלייה במכירות הכספיות של תנובה ב-1% ועלייה של 5% במכירות הכמותיות, זאת לעומת ירידה של 1% בחמישי וירידה של 8% קודם לכן השבוע, כלומר תנובה מתאוששת יפה. במקביל, שטראוס וטרה עלו במכירות, כמותית וכספית, ב-8% . "כל מחלקת מוצרי החלב עלתה במכירות", אמר גורם ברשת. "תנובה הצליחה לשקם את עצמה אצלנו בזכות המבצעים. ביחידות, עלייה כמותית של 5% זה יותר משטראוס וטרה כי תנובה מוכרת פי 2 מהן: תנובה מוכרת 60% וטרה ושטראוס יחד 40%".

 

אבל הציבור לא רוצה מבצעים הוא רוצה מחיר נמוך.

 

"כנראה שרוב הצרכנים מושפעים ממבצעים, או שבכלל לא יודעים איזה מוצר שייך לאיזו חברה. מתוך הצרכנים שכן רוצים מחיר קבוע, רק מעטים נלחמים באמת. הרוב לא מוכנים למאבק".

 

"כל עוד יש מבצע אני קונה. אחרת לא אקנה תנובה"

ברשת מזון פרטית אמרו ל-ynet: "החרם השפיע בהתחלה, ושטראוס הובילו במכירות, אבל יש לצרכן הישראלי זיכרון קצר, ועכשיו כל אחד חזר למקום שלו. תנובה יצאה במבצעים עמוקים באמת, אנחנו מדרבנים את המבצעים בכך שאנחנו מוכרים 3 חלב שקית ב-10 שקלים, 2 חלב בקרטון, 3 יופלה +1. יש כרגע הרבה מאוד מבצעים".

 

בביקור אתמול בסניף של רשת מזון גדולה, שאלנו צרכנים מדוע הם קונים מוצרי תנובה. חלקם לא שמעו על החרם. מיעוטם הניד ראש ואמר: "הם יצאו במבצעים מעולים", ואפרת מחולון שקנתה 2 גבינה לבנה וחלב ומיהרה לאוטובוס, סיכמה לנו את הלך הרוח הכללי: "ברגע שתנובה יפסיקו עם המבצעים לא אקנה. כל עוד זה זול - אני קונה".

 

הפגנה נגד תנובה ביום שלישי הקרוב

במוצ"ש הצהירו יוזמי מחאת הקוטג' כי יצאו ביום שלישי הקרוב ב-18:00 להפגנה מול משרדי תנובה במתחם סינמה סיטי בגלילות שהקריאה המרכזית בה תהיה: "בלי מבצעים מבלבלים – הורידי את המחירים".

 

"אין שום צורך לבלבל את הציבור עם אריזות ענק ומבצעים שגורמים לנו לקנות מעל צרכינו", מסר יוזם מחאת הקוטג' איציק אלרוב. "הצרכנים הם לא מחסן ולא צריכים לאגור עודפי מזון שייזרקו בסוף החג, הצרכנים רוצים מחירי מזון שפויים כל השנה בלי תנאים של 1+1 והשני ב-50%". בנוסף דורשים יוזמי מחאת הקוטג' כי תנובה תוזיל מיידית את מחירי הירקות הקפואים הנמכרים תחת המותג סנפרוסט. מוצרים אלו נמכרים במחירים גבוהים בכ 25%-40% מהמתחרים כפי שנחשף באתר ynet.

  

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב מסר בתגובה: "אמנם הציבור משלם היום שקל פחות תמורת מוצרי החלב של תנובה, אך אם החרם ייפסק, תוך זמן קצר נשלם כולנו הרבה יותר ממה ששילמנו עבור אותם מוצרים בטרם החל החרם. ברור לי שהמבצעים של תנובה מפתים, אך ללא גילוי אורך רוח מצד הציבור לא נוכל להביא להוזלה קבועה ומשמעותית של המחירים.

 

"העלייה במכירות מוצרי החברה מתרחשת במקביל לעלייה במכירות מוצרי טרה ושטראוס ומכאן ברור שרבים תומכים בחרם ומתכוונים להמשיך בו. אני קורא לכולם להחרים את תנובה כדי שבעתיד הלא-רחוק נשלם כולנו פחות עבור מוצרי החלב של כל החברות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הזיכרון של הצרכן הישראלי קצר
צילום: אוהד צויגנברג
המבחן האמיתי: כשהמבצעים יסתיימו
מומלצים