אצלנו בתחילת 2012: סובארו XV בגרסה אירופית
היפנים חושפים בתערוכת פרנקפורט את רכב הפנאי החדש, הפעם בגרסה אירופית שתגיע גם אלינו. תאריך נחיתה מקומית משוער: תחילת 2012
סובארו XV: בתחילת השנה לאירופה ואלינו. יצרנית הרכב היפנית חשפה בתערוכת פרנקפורט את ה-XV החדש, רכב פנאי חדש המבוסס על האימפרזה המוכרת - הפעם עם מפרט אירופי למהדרין, שיגיע גם אלינו. ה-XV שהוצג מציג ממדים קרובים למדי לזה אותו הוא מחליף, למעט מרווח גחון נדיב משמעותית, דור מנועים חדש, תיבת הילוכים עדכנית ומערכת עצור וסע. מעניין לציין כי דווקא נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים - לשמם בוצעו מרבית השינויים במערכת המנוע-גיר - לא הופיעו בההודעה לעיתונות.
מחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, נמסר כי ה-XV החדש יגיע ארצה בתחילת 2012, עם מנוע 2.0 ליטר בנזין והנעה כפולה. עם זאת, תג-מחיר עתידי עדיין לא מתפרסם.
בסיס הגלגלים של ה-XV גדל בסנטימטר וחצי (263.5 ס"מ) בהשוואה לדגם הקודם, ואת סובארו זה כנראה משכנע שתא הנוסעים בדגם החדש יהיה מרווח במיוחד. לאימפרזה האמריקנית החדשה יש אגב בסיס גלגלים של 264.5 ס"מ. הפתעה נוספת מגיעה בדמות הקביעה כי תא המטען יציע נפח הטענה גדול מבעבר, למרות שממד האורך הכולל, קטן כעת בשני ס"מ (443 ס"מ). גם ממד הרוחב צנוע כעת בסמנטימטר בודד, אך ה-XV הנוכחי יהיה גבוה בחמישה ס"מ (157 ס"מ).
ממד הגובה מושפע ללא ספק ממרווח הגחון - המסייע לנהיגת שטח - שצמח משמעותית, ועומד על 22 ס"מ. הדגם המשווק כעת, מציע 15.5 ס"מ אצלנו, ו-18 בשווקים אחרים.
מנועי ה-XV החדש יהיו בני דור מנועי הבוקסר העדכניים של החברה, בנפח 1.6 ו-2.0 ליטרים בגרסאות בנזין, ו-2.0 ליטרים דיזל. ההספקים המרביים אינם מוזכרים על-ידי סובארו בינתיים. יש להניח כי בדומה לגרסאות אחרות של החברה, ישמור המנוע על הספק של 150 כ"ס. תיבת ההילוכים אגב תהיה מהסוג הרציף, כמו שבסובארו אוהבים.