כאל לשבות יותר: העובדים מאיימים בעיצומים
ועד העובדים של חברת כרטיסי האשראי פנה להסתדרות בבקשה להכריז סכסוך עבודה, בעקבות עיכוב ביישום הסכם השכר. החברה: "הנהלת כאל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים וממשיכה לנהל מו"מ אינטנסיבי במטרה להתקדם ולמצוא פתרון לנקודות עליהן טרם התקבלה הסכמה"
עובדי חברת כרטיסי האשראי כאל, פנו היום (ב') להסתדרות בדרישה להכריז על סכסוך עבודה, זאת על רקע מה שהם מכנים "חזרתה של ההנהלה ממהסכמות שכבר התגבשו במשך מספר חודשים" בהסכם תנאי השכר.
- רווחי חברת כרטיסי האשראי כאל: 215 מיליון שקל
- כאל משיקה: מעקב בסלולר אחרי חשבון האשראי
- מנכ"ל חדש לחברת כרטיסי האשראי כאל
לדברי הוועד, אתמול אמורה היתה להיות "הישורת האחרונה" לפני ההסכם המתנהל כבר כשנה וחצי, אולם במו"מ ההנהלה חזרה בה. "אנחנו לא יכולים להמשיך", אמר ל-ynet מקסים פיאטיוגורסקי, חבר בוועד הפעולה של העובדים, "עשינו אסיפת הסברה וכרגע הגשנו בקשה להכריז על סכסוך עבודה".
עובדי החברה הקימו את הוועד באפריל 2010 בעקבות מאבקם לשיפור תנאי השכר והצטרפו להסתדרות. למרות מתחים לא מעטים במהלך המו"מ, לא היתה עד כה פניה רשמית להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה.
לדברי הוועד, השינויים אותם מבקשת ההנהלה להכניס הם החרגת כ-600 עובדי מרכזי השירות ללקוחות הפרטיים והעסקיים (מתוך 1,400 עובדי החברה), מההסכם המתגבש. בנוסף, הם טוענים כי חלק מהסכומים שהוקצו לצורך ההסכם, כוללים גם תוספת לבכירים בחברה.
"אנחנו ממתינים לתשובה והיום נדע", אומר נציג הוועד. "אם אכן נגיע לשביתה זו תהיה פעם ראשונה שחברת אשראי תשבות בישראל, וזה עשוי להשפיע על כל המגזר העסקי". אם תאשר ההסתדרות את סכסוך העבודה, יהיו עובדי החברה רשאים לשבות לאחר 14 יום.
בהנהלת החברה דוחים את טענות הוועד ומדגישים במקביל כי לא קיימת פגיעה כל שהיא בשירותי החברה הן ללקוחות והן לעסקים.
"הנהלת כאל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים, וממשיכה לנהל מו"מ אינטנסיבי עם הוועד במטרה להתקדם ולמצוא פתרון לנקודות עליהן טרם התקבלה הסכמה" נמסר.
מומלצים