הקריסה של גוגל פלוס, הדעיכה של פייסבוק
גוגל+ נכנס בשאגה לעולם הרשתות החברתיות וגרף אחריו מליוני משתמשים בתוך זמן. זו הייתה תחושה של רומן נהדר, עזבנו את פייסבוק כדי להתמזמז עם הבחור החדש בשכונה. אבל אז תקופת החיזור הסתיימה וסטוץ התגלה כבחור סתמי ומשעמם משהו. הבעיה שגם בן הזוג, למרות המאמצים לפתות אותנו, לא מרגש כבר
עוד ב-ynet מחשבים:
- כל מה שמעצבן בשינויים החדשים של פייסבוק
- מסתבר שגוגל היא בכלל לא רשת חברתית
- אם בכל זאת אתם אוהבים את גוגל פלוס, תהנו מהמשחקים
כמעט שלושה חודשים אחרי, גוגל פלוס, ששיעורי הצמיחה האסטרונומים שלה גרמו לכולנו לחשוב שהנה בא הדבר הבא, המספרים כבר לא כל כך טובים. ה-Huffington Post, מדווח שמספר הסטטוסטים שמפרסמים בגוגל פלוס ירדו ב-41 אחוז. הפעם האחרונה שלארי פייג’, המנכ"ל-המייסד, כתב שם משהו, הייתה ב-15 באוגוסט. כל הסימנים מצביעים על כך שגוגל פלוס פגעה בתקרה ולא מצליחה לעבור אותה.
פלוס מנסה ונכשלת
לגוגל פלוס יש תכונות פייסבוקיות - כמו שיתוף של תמונות וסרטים כמו גם סטטוסים - וגם תכונות טוויטריות, כמו היכולת לעקוב אחרי משתמשים שמעניינים אתכם בלי שהם יצטרכו לעקוב אחריכם חזרה. יש לה גם יכולות שאין לאף אחד אחר, כמו ממשק מלא עם צבא של שירותי גוגל אחרים, כמו ג'ימייל, ג'יטוק, ואלבום התמונות פיקאסה. אבל להבדיל מטוויטר ומפייסבוק, לא מספיק משתמשים עשו ממנה בית. יש לזה כמה סיבות, אבל העיקרית שבהן היא זו: גוגל פלוס לא יודעת לסנן.
אם אתם משתמשים בגוגל פלוס, כנראה שגם אתם, כמו כמעט כל המשתמשים, תוהים מי כל החבר'ה המוזרים שעוקבים אחריכם, אנשים כמו “המכבסה הכי נקייה ומהירה” או “נדל”ן זה אנחנו”. יש הורים אכזריים, אבל אנחנו חושדים שאלו בכלל לא אנשים אמיתיים אלא פרופילים של עסקים שנפתחו על ידי “מומחי שיווק רשתי” שהחליטו שלרשת הזו הם יגיעו לפני כולם. מי שמשתמש בשירותי גוגל אחרים רואה עדכונים של פלוס בסרגל העליון. בשלב מסויים, אחרי שמפסיקים לעדכן, העדכונים הם רצף של עדכונים לגבי עוקבים חדשים - מידע לא מעניין, שאין לו שום חשיבות לגבינו. ספאם טהור.
גם שיתופים-מחדש, שהם הדם של הרשתות החברתיות, מתישים בגוגל פלוס. זה נכון במיוחד משום שפלוס היא רשת קטנה ודי הומוגנית, והרבה יותר סביר בה שסיפור אחד ישלוט בכל הפיד שלכם. בפייסבוק יש כמה פתרונות די אלגנטיים לעניין הזה: פייסבוק תספר לכם שמספר חברים שיתפו את אותו הלינק, ותציג את הלינק פעם אחת; עוד דבר שקורה באופן אלגנטי, ומתחת לפני השטח, בפייסבוק, הוא שרוב השיתופים מחדש פשוט לא יוצגו. בפלוס, לעומת זאת, הפיד שלכם יכול להראות לעיתים כמו שיכפול אינסופי של אותו סיפור מעניין-למחצה.
פייסבוק מחזירה מלחמה ומפסידה
אפשר להשוות את ההתנהלות של פייסוק לחבר קנאי שמבין שהגיע הזמן לחזור ולטפח את עצמו. זה התחיל בפרץ אלימות. מישהו החליט לפרסם את הפרופיל החדש שלו בגוגל פלוס וגילה שמצנזרים לו את הקמפיין.
אחרי זה, כשהבינו שאלימות זה לא הפיתרון ואנחנו נעזוב, החבר הזועם ניסה רומנטיקה. הבעיה שהחבר לא מבין רומנטיקה, ולא רגיל לחזר אחרינו. החבר רגיל שאנחנו שם לא משנה מה. אז הוא הסתכל על מה שקורה אצל הגוגל האלו וניסה גם כן.
לגוגל פלוס יש מעגלים. הם נראים טוב, וכיף לעבוד איתם. אז פייסבוק יצרו רשימות. הם מתמלאים אוטומטית על פי חוקים שרק בפייסבוק מבינים. הבעיה היא שפייסבוק לא טובה בממשקי משתמש נוחים. היא רגילה, כפי שאמרנו, לנהל את ההתנהגות שלנו בדרך שנראית לה, ולעזאזל הנוחות. וכך רשימת Close Friends (חברים קרובים) מודיעה לנו, בתור ברירת מחדל, על כל סטטוס, תמונה, תיוג תמונה, שינוי סטטוס, וכן הלאה, של כל אחד מהחברים הקרובים שלנו. זה לא נוח - וקשה לנו להאמין שפייסבוק חשבו שמישהו יהנה מהפיצ'ר הזה.
בגוגל אפשר לפרסם דברים לקבוצות מסוימות והדרך לעשות את זה היא פשוטה וקלה. פשוט מקלידים שם של אדם או של קבוצה (לדוגמה Friends) וגוגל פלוס משלים לנו את הכל. בפייסבוק יש אפשרות עכשיו לבחור אם לפרסם סטטוס ציבורי או לפרסם אותו לקבוצה אבל זה ידרוש מכם להתחיל להזיז את העכבר ולגלול ברשימה ולבחור את זו שמתאימה, ורק אותה. בעוד שגוגל פלוס הפנימו את הרעיון שיש לאנשים מעגלים חופפים, בפייסבוק לא מאמינים בזה. רוצים לפרסם לחברים? פרסמו לחברים, רוצים לאנשים מהעבודה? אז פרסמו רק להם. רוצים גם לאלו וגם לאלו? פרסמו פעמיים.
אנחנו צריכים אהבה חדשה
וכך נותרנו ללא שום בחירה טובה. רשת אחת ריקה ושוממת, רשת שניה קצת בזה לנו. האם גוגל+ הרסו את העידן החברתי? או שאולי מתוך ההריסות של שתי הענקיות נמצא משהו חדש שיבין אותנו וישלב את הטוב שבין העולמות?