אדידיזל או דיזלידס: מהדורה מיוחדת
סטפנו רוסו, יוזם שיתוף הפעולה בין אדידס ודיזל, אחראי על קולקציית הקפסולה שתגיע לישראל בשבוע הבא בדמות מהדורה מוגבלת של סניקרס לגברים. בראיון בלעדי לאתר "לאשה" מבטיח יורש העצר לאימפריית דיזל לבקר שוב בקרוב בישראל ונוזף בגבר הישראלי על הסטייל הרעוע שלו
לרובנו צמד המילים "קולקציית קפסולה" מעוררת אסוציאציה לכמוסות אנטיביוטיקה במרשם רופא, אך למעשה מדובר באחד הטרנדים החמים באופנה בכל העולם, שהפך לנפוץ בבתי האופנה וברשתות השונות.
קפסולה, והיא עולה
המונח נולד כהגדרה לשיתופי פעולה של מעצבי העל שיוצרים קולקציית קפסולה לרשתות האופנה השונות ולחילופין קולקציות קפסולה בעיצובם או בהשראת אייקוני אופנה א-לה מדונה ופנלופה קרוז. מדובר בסדרה נפרדת ומיוחדת משאר הפריטים של המותג, אך כל פריט בסדרת הקפסולה צריך להתאים לאחיו בקבוצה ולאפשר מגוון רחב ביותר של שילובים ביניהם.
טובים השניים מהאחד
אחד משיתופי הפעולה המוצלחים, של דיזל ואדידס שהעונה מאחדים כוחות בשנית ומציגים קולקציית קפסולה של נעלי סניקרס לגברים במהדורה מוגבלת; דגמים קלאסיים של אדידס עם הנגיעות המגניבות של דיזל. "שיתוף הפעולה עם אדידס הייתה אבולוציה טבעית עבורנו", מספר סטפנו רוסו, האחראי על שיתופי הפעולה החיצוניים של חברת דיזל בריאיון בלעדי לאתר "לאשה".
"בעונה הקודמת זה היה בקולקציית ג'ינסים והמהלך עם הסניקרס היה פשוט מתבקש. מה שקרה הוא שלקחנו את הדגמים הקלאסיים שלהם והוספנו את הנגיעות שלנו. כשיש לך דגמים אייקונים כאלה כמו של אדידס, זה כמו שאני אתן לך לעצב מחדש את בקבוק הקוקה קולה המוכר; אתה תעשה איתו משהו שייצג אותך, אבל עדיין יזהו את זה כבקבוק הקלאסי והמוכר. מבחינתי לעשות את הקולקציה הזו, זה לקחת משהו שכולם מכירים ולתת לו את כל היצירתיות שלנו. אני אמנם לא מעצב, אבל הייתי מעורב בתהליך הפיתוח, ויש המון דיטיילים שהם שלנו".
שיחה קלה על קפסולה
- נראה ששיתופי פעולה בין חברות אופנה הפכו לבון טון בשנים האחרונות.
"יש המון סוגים, למשל במקרה של הבושם שאנחנו עושים עם חברת לוריאל, נתנו את השם שלנו תמורת כסף. במקרה של אדידס, אנחנו יוצרים מוצר ביחד ומוכרים אותו בחנויות שלנו. בגדול, אנחנו נעדיף לעבוד על פרויקטים גדולים ולא להתפזר. מעבר לזה, מאוד חשוב לנו להילחם על העקרונות שלנו. אם זאת הייתה נעל שאדידס יכולים לייצר בעצמם אז מה עשינו פה?! אני מאמין שהלקוחות שלנו מזהים את זה, ואם זה אין בזה דיזל, הם פשוט לא יקנו".
- ומה עם אייקוני אופנה כמו קייט מוס לטופ שופ ומדונה למשקפי שמש של דולצ'ה וגבאנה?
"מפורסמים עם שמות גדולים רוצים את הכסף ואיתם תמיד קיים הסיכון שהם יקומו וילכו אחרי עונה אחת. אנחנו מחפשים שותף שיהיה איתנו לכמה עונות וברוב המקרים זה לא תופס עם רוב המפורסמים. למרות שקייט מוס וטופ שופ צועדים ביחד כבר כמה שנים".
בין הטרנד להשראה
כאמור שיתוף הפעולה בין דיזל ואדידס ממשיך את הקולקציה שיצאה בחורף שעבר בו השיקו חמישה דגמים של סניקרס במהדורה מוגבלת. ההיסטוריה המשותפת של שני המותגים בעבר כבר יצרה קו ג'ינסים מוצלח במיוחד, ובדיזל משתדלים בעיקר להביא את טעמי אופנת הרחוב. "זה מקור ההשראה הראשוני שלי", מספר רוסו. "אתה יכול לראות את הטרנדים הבאים, ומה שאנשים עושים יכול להיראות לך משוגע ואז פתאום זה יגיע לחנויות. יש מקומות כמו יפן שברחובות קורים שם הרבה דברים לפני כל מקום אחר, ובכלל יש שם אנשים שאוהבים ומעריכים אסתטיקה. האינטרנט הוא המקור האחרון להשראה, למרות שלכולם יש גישה אליו וזה יכול להיות בעייתי. אני כן משתדל להסתכל על ההיסטוריה שלנו בדיזל ויש לנו חלל ענק מתחת למשרדים (בעיר ברגנזה, צפון איטליה, א"ב) עם כל הקולקציות שלנו ואתה תמיד יכול למצוא משהו מעניין שבפרשנות הנכונה יתאים גם להיום".
אז אפשר להניח שאתה לובש בעיקר דיזל.
"אני מאוד מושפע מאופנת הרחוב, וגם מתרבות הסקייטבורד של שנות התשעים. אני נוטה ללבוש דברים שהם יותר קז'ואל, למשל עכשיו אני לובש מכנסי דיזל וחולצה של ואנס. אני מאוד אוהב את המותג האוסטרלי קסובי ויש לי הרבה סניקרס. מעצב שאני אוהב אבל לא כל כך לובש הוא אלכסנדר וואנג כי הוא מאוד מודרני, מעניין ובעיקר ניו יורקי".
"תעשיית האופנה קצת מיושנת"
ותודה ששאלתם: למרות שסטפנו, 32, הוא בנו של יו"ר דיזל רנצו רוסו את דרכו התחיל בכלל על מגרשי הספורט. "כשהייתי ילד מאוד אהבתי ספורט", הוא נזכר בחיוך. "בעיקר כדורגל וגלישה בשלג ואלה היו שני הדברים שרציתי לעשות בתור מקצוען הרבה יותר מאשר לעבוד בתעשיית האופנה. אני אוהב את מה שאני עושה היום אבל אני חושב שתעשיית האופנה היא קצת מיושנת. אני מאמין שחברות אופנה מסוימות נעשות מודרניות אבל המערכת עצמה מיושנת וצריך למצוא דרכים חדשות להביא מוצרים במחיר נכון לשוק, תוך שמירה על האיכות.
אני בטוח שגם בישראל יש לכם חברות כמו זארה, H&M ואנשים קונים שם בזול ללא מודעות לאיכות הירודה של הפריטים. זה חבל משום שהאופנה הפכה להיות ממש כמו מקדונלד'ס; כמו שאתה לא יכול לשים צ'יזבורגר ליד מנת גורמה במסעדת יוקרה כך אתה לא יכול להשוות פריט של רשת זולה למוצר איכותי יותר. אני מאמין שצריך להתחיל ולחנך אנשים לצרוך אופנה איכותית".
- גם לגבי טרנדים?
"כמו כל מי שעובד בתעשייה הזו אני מתייחס לטרנדים, אבל עד כמה טרנדים משפיעים על מה שאני עושה באופן ספציפי? זה תלוי. בקולקציה האחרונה עם אדידס הייתה השפעה גדולה על הקולקציה אבל עדיין בחרנו את הסגנון של הסניקרס שיתאים לפעילויות בחוץ, חומרים שמתאימים לזה. יש השפעה, אבל עד גבול מסוים".
- עד כמה הישראלים אופנתיים בעיניך?
"לא מזמן הייתי בפעם הראשונה בישראל. ממה שראיתי ברחוב יש הרבה דברים מעניינים וחנויות מגניבות. אני לא רוצה להכליל, אבל רוב הגברים אצלכם לובשים בייסיק ובעיקר מכנסיים קצרים וחולצות פשוטות יחסית גם בלילה".
- יש אמת בדבריך.
"לנשים שלכם יש סגנון מעניין יותר. מבטיח לבוא לבקר שוב בקרוב". סגור העניין.
קולקציית הקפסולה של דיזל ואדידס מגיעה לחנויות בתחילת השבוע הבא.
טווח מחירים: 600-850 שקל
ניתן להשיג: רשת דיזל, קניון רמת-אביב, שינקין 23, תל-אביב, טיילת מלכת שבא, אילת
עוד כתבות באתר לאשה