פני העתיד של אופל - חשמלית ודו-מושבית
כלי הרכב העתידני והמעניין שהציגה אופל בתערוכת פרנקפורט, עשי בהחלט להגיע לייצור סדרתי בעתיד הלא ממש רחוק. 50 אלף שקל, תמורת עלות של 5 שקלים ל-100 ק"מ. שווה?
"אנו רוצים לייצר כלי רכב חשמלי שכולם יוכלו להרשות לעצמם". כך אמר יו"ר אופל, קרל פרדריך שטרקה, בהצגת ה-RAK הדו-מושבי-חשמלי. הרכב המקורי שאמור לאפשר לשני צעירים להתנייד בעיר בעלות צנועה של כיורו (כחמישה שקלים) ל-100 ק"מ, עליו דיווחנו לפני מספר ימים, נראה שעושה צעדים נוכונים לכיוון ייצור סדרתי. באוטוקאר הבריטי צטטו את דבריו של נשיא ג'נרל מוטורס אירופה, ניק ריילי, לפיו "החברה בודקת היתכנות לייצור של כלי הרכב הזה". ריילי מאמין, כך מסתבר, כי אופל תוכל למכור אותו תמורת כ-9,000 לירות שטרלינג (כ-52,000 שקלים) - מחיר דומה אגב לזה של הקורסה הקטנה.
עוד בערוץ הרכב:
- נהג מונית לנוסעת: "סתמי את הפה, שבי בשקט"
אורכה של ה-RAK - הנקראת על-שם מכונית ניסוי משלהי שנות ה-20 של המאה הקודמת - עומד על כשלושה מטרים, וגובהה 119 ס"מ בלבד. לדברי אופל, המושב הקדמי, מוט ההגה ומשענות הידיים נוטים לפנים בעת פתיחת הדלת, וזאת כדי לאפשר כניסה ויציאה נוחה לשני צעירים גמישים במיוחד. משקלו של כלי הרכב הקטן 380 ק"ג בלבד, ולכן ניתן להסתפק במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 49 כ"ס בלבד. באופל מעריכים כי המהירות המרבית תעמוד על 120 קמ"ש, והמיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש יעמוד על כ-13 שניות. באופל יציעו גם גרסה מוגבלת ל-45 קמ"ש, עבור נערים ונערות בני 16 בלבד.