שתף קטע נבחר

תערוכת יורובייק: 4 חידושים שישפיעו על העתיד

אופניים חשמליים זה בהחלט הדבר החם בתעשייה, אבל חם עוד יותר הוא טרנד המנוע החבוי בשלדה. ויש גם דוושות שמודדות כוח, ואופניים מתקפלים ממש מתקדמים, ואילו מאבקי כוחות משפחתיים. אבי גנאור ממשיך לסקור את תערוכת האופניים יורובייק

אופנים - הכירו את החידושים הנוספים. ביקור של יומיים בתערוכת האופניים הגדולה יורובייק, חושף את המבקר לכמות כה גדולה של חומר רקע וחדשות בתחום, עד כי כתבת סקירה אחת אינה יכולה להספיק. לכן, קבלו את כתבת ההמשך, הסוקרת מספר המצאות מעניינות ופיתוחים חדשים, ואפילו מעט רכילות מהנעשה בתחום.

 

  • סיקור: תערוכת האופניים הגדולה של אירופה

 

חבוי בתוך שלדה - החשמליים מהולנד ()
חבוי בתוך שלדה - החשמליים מהולנד

 

מנוע חשמלי, לא רק בהיחבא

מסתבר שיצרנית אופני המרוץ האיטלקית קאררה, המתמחה באופני בוטיק יקרים ואיכותיים, אינה היחידה שפיתחה מנוע חשמלי צר וארוך המסתתר בתוך שלדת האופניים. או ליתר דיוק, באזור שמתחת מוט המושב. גם חברה האופניים הולנדית TDR, בבעלות רוכב העבר תיאו דה-רויז, אשר השתתף בטור דה פרנס שמונה פעמים ואף זכה במספר שלבים בטור של שוויץ, פיתח יחידת מנוע דומה, המיועדת לאופניים עירוניים שישווקו בשנה הקרובה בהולנד, שוויץ, בלגיה ובגרמניה.

 

להבדיל מהמקרה של קאררה, בה מסתירה השלדה לחלוטין את המנוע והמצברים, אצל ההולנדי אין ניסיון להסתיר את מקור הכוח. גרסת אופני העיר של דה-רויז אף כבדה יותר מזו של אופני הכביש, ונעזרת במנוע בעל הספק של 250 וואט (חוקי בישראל), המחייב את המפתחים להרחיב את חלקו התחתון של מוט האוכף, בתוכו הוא שוכן. בזכות הפיתוח החדשני והעיצוב הפשוט, זכו המפתחים בפרס הזהב היוקרתי של תערוכת יורובייק.

 

ההולנדים של TDR זוכים בפרס - ובצדק (צילום: אבי גנאור ) (צילום: אבי גנאור )
ההולנדים של TDR זוכים בפרס - ובצדק(צילום: אבי גנאור )

 

האם יש סיכוי לראות את האופניים האלה בקרוב גם בישראל? עקב רמת התמחור באירופה, קשה להאמין. אלא אם יוחלט לייצר אותם גם במזרח הרחוק.

 

אופניים מתקפלים והמאבק המשפחתי הסוער

מאבק משפטי בינלאומי מתנהל בימים אלה בין יצרנית האופניים המתקפלים Dahon, הנחשבת לאחת המובילות בתחומה בעולם, לבין חברת Tern, חברה חדשה לייצור אופניים מתקפלים איכותיים, שהחלה לפעול רק לפני חודשים אחדים. ומדוע זה מעניין אותנו בישראל? Dahon היא חברה אמריקנית, שהוקמה לפני למעלה מ-20 שנה על-ידי ד"ר הון, בן למשפחת מהגרים מטוויאן שגדל בארה"ב. חברת Tern הוקמה על-ידי דיוויד הון, בנו של ד"ר הון, שמרד באביו וביחד עם אימו הקים מתחת לאפו של האב חברה חדשה עם פטנטים ומפעל משלהם. ופטנטים לא חסרים בתחום, דוגמת מוט המושב לאופניים שמכיל בתוכו משאבת רגל איכותית לניפוח צמיגים, פטנט עליו חתום הד"ר האב.

 

אופני דאהון - בשם האב המייסד ()
אופני דאהון - בשם האב המייסד

 

המאבק בין האב לבנו דיוויד ולרעייתו שהפכו למתחרים אגרסיווים, גלש ממאבק רגשי מובן למאבק שיווקי-פרסומי ומשפטי מתוקשר כל-כך, עד כי בתחילה סברו גורמים רבים בענף שמדובר בטריק יחצ"ני. אבל במציאות מדובר במאבק אמיתי לחלוטין, בין שני עסקים החפצים זה שכניעתו של האחר.

 

במסיבות עיתונאים שקיימו בתערוכת יורובייק בגרמניה, בה הושקה החברה החדשה באופן רשמי, הכריזו מנהלי שתי החברות כי כל מפיץ שלהם שיחליט לעבוד (גם) עם המתחרים, יאבד מייד את הזיכיון. אלא שבפועל, לאף אחת משתי היצרניות אין את הכוח לכפות בפועל את ההכרזה על המפיצים, מתוך חשש לאובדן מוחלט של השוק.

 

אופני טרן - הבן, האשה לשעבר והפרידה המכוערת ()
אופני טרן - הבן, האשה לשעבר והפרידה המכוערת

 

והנקודה הישראלית? חברת CTC המשווקת בישראל את Dahon, תשווק גם את Tern. אגב, דגמי 2012 של שתי החברות חדשניים, מעניינים ואטרקטיביים מאי פעם, פיתוח שעתיד לשמח עד מאד את חובבי הז'אנר.

 

מתקפלים, אבל איזו איכות

בתערוכה קשה היה להתעלם מאופניי ה-Birdy, המתקפלים החדשים שהוצגו לאחרונה על-ידי יצרן האופניים הגרמני "רייז-אנד-מולר". מדובר באופניי כביש קטנים יחסית, אך כאלה שמבטיחים להיות מהירים במיוחד. למרבה ההפתעה, אופניי האלומיניום המתקפלים של היצרנים הגרמנים, מצויידים בכל טוב - שיכוך מלא, מעצורי דיסק איכותיים, מערכת ההילוכים האיכותית "אולטגרה" מבית היוצר של "שימאנו", וצמיגים תחרותיים מתוצרת שוואלב. מה שכחנו? כידון מירוץ ספורטיווי.

 

אופני בירדי - טכנולוגיה עילית ומתקפלת (צילום: אבי גנאור ) (צילום: אבי גנאור )
אופני בירדי - טכנולוגיה עילית ומתקפלת(צילום: אבי גנאור )

 

למרות כל האבזור האיכותי, בטור דה פרנס כנראה שלא לא תפגשו אותם. עם זאת, יש סיכוי מצוין שתראו אותם חוליפים בשבת בבוקר על אחד כבישי הרכיבה הפופולרים.

 

גארמין תמדוד לך תפוקה ברגליים

חברת גארמין, המוכרת לרבים מרוכבי האופניים כיצרנית אבזרי ניווט, מחשבי דרך, GPS ושעוני דופק, עושה צעד נוסף לקראת הכרזתה כספקית אבזרים מתקדמת לעולם האופניים. הפעם מציגים שם דוושות חדישות שימדדו לרוכבים את ההספק שהם מפיקים ברגליים.

 

עד לאחרונה מדדו רבים מהרוכבים התחרותיים את יכולתם, בעיקר באמצעות מדידת דופק במאמץ ובמנוחה. אלא שבשנים האחרונות עברו רבים מהם לטכנולוגיה שמודדת את כושרם בוואטים. גארמין הצטרפה לטרנד החדש, ולדוושות החדשות שהחברה הציגה לאחרונה, קוראים "ווקטור פדאל". המטרה - לענות על הצורך של הרוכבים המתאמנים, לתרגם את כוחם ויכולתם ליחידות אנרגיה. זאת באמצעות משדר ייחודי המורכב על זרוע הדוושה, ובעזרתו ניתן למדוד את העוצמה המופעלת על הציר המרכזי. מחירו של המוצר: מעל 1,000 ליש"ט.

 

בדוק לך את הכוח - גארמין למדווש הסקרן ()
בדוק לך את הכוח - גארמין למדווש הסקרן

 

אגב, גארמין אינה הראשונה שמציגה מוצר למדידת כוח בפדאלים. הקדימה אותם יצרנית שעוני הדופק הפינית Polar, שהציגה כבר ביורובייק אשתקד - בשיתוף עם יצרנית הדוושות Look - פטנט דומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משאבה בתוך כסא - זה אפשרי
אופני דאהון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים