שיבושים הבוקר: נוסעים נעולים ורכבות מאחרות
עובדי הרכבת איימו ומקיימים: שיבושים הבוקר בתנועת הרכבות בכל הארץ. נוסעים מדווחים על רכבות שיצאו לפני הזמן או באיחור, ונוסעות באיטיות רבה. חלק מהם סיפרו: "אנחנו כלואים בתנאי מעצר בלי מזגן, בחלק מהתחנות הרכבות לא עוצרות"
עובדי רכבת ישראל משבשים הבוקר (יום ה') את תנועת הרכבות בכל הארץ, לאחר שוועד עובדי הרכבת ונציגי ההסתדרות לא הגיעו להסכם עם הנהלת החברה והאוצר. נוסעים דיווחו הבוקר ל-ynet באימייל האדום על עיכובים ועל רכבות שנוסעות באיטיות רבה.
גם אתם נתקעתם ברכבת? ספרו לנו ושלחו תמונות וקטעי וידאו באימייל האדום או ב-SMS למספר 5335
אחד הנוסעים, עומר בורשטיין, סיפר שנסע מנתניה דרומה: "הרכבת החלה לנסוע לאחר כרבע שעה שבה היינו נעולים בתוכה בדוחק וללא יכולת לזוז. רוב הנוסעים בקרונות התכוונו להגיע לתל-אביב, שכן הרכבת הקודמת הקדימה בכ-6-7 דקות. אחת הנוסעות התקשרה למשטרה. לא נאמר לנו דבר מטעם הרכבת שכן עובדי רכבת לא נוכחים כאן".
גולש אחר סיפר ל-ynet: "הרכבת שיצאה מבאר שבע לתל-אביב לפני כרבע שעה נוסעת לאט מהרגיל, כנראה בכוונה. כשנשאל מנהל התחנה בבאר-שבע האם צפויים שיבושים ענה: 'מה פתאום, אני לא יודע על מה אתה מדבר'".
דנה סיפרה שעלתה בשעה 7:00 על הרכבת מנמל התעופה בן-גוריון לבאר-שבע: "הייתי אמורה להגיע ב-8:30 לפי לוח הזמנים המקורי, ורק עכשיו עברנו את לוד - כלומר אגיע ב-9:45. הרכבות מאחרות, ובנוסף לכך הן נוסעות במהירות של 50 קמ"ש לערך".
הגולש עמית סיפר כי רכבת נעצרה על המסילה לפני נתניה, כשמאות אנשים "כלואים בתנאי מעצר, ללא מזגן או אפשרות לרדת". גולש אחר סיפר: "אשתי על הרכבת מיבנה לתל-אביב, ומדווחת שהיא נוסעת לאט, במהירות של בערך 30 קמ"ש ולא עוצרת בחלק מהתחנות. כשהיא כן עוצרת, היא מתעכבת נורא. זו פשוט בושה וחרפה".
אבי סיפר ל-ynet כי בהוד השרון, רכבת ישראל מוכרת כרטיסים לנוסעים בקופות, ורק ברציף מודיעים להם כי אין רכבות בגלל עיצומי ועד העובדים. "אנשים חסרי אונים על הרציף, נתונים לחסדיהם של אנשי הרכבת, והכסף ירד לטימיון", אמר.
אלונה הוסיפה: "זו חוצפה שאין כדוגמתה. אני מחכה לרכבת שלי רבע שעה, ופתאום אומרים לי שהרכבת מבוטלת בכלל. הם מבטלים רכבות לפי רצונם. לקח לי היום שעה וחצי להגיע לעבודה, ואני עוד לא יודעת מה יהיה בדרך חזרה הביתה".
סמנכ"לית ברכבת: נערכנו מראש, שכרנו 200 אוטובוסים
בהסתדרות ובוועד העובדים פנו בקריאה לנוסעים "למצוא דרכי נסיעה חלופיות". העיצומים ננקטים במחאה על כוונת המדינה להעביר את ביצוע התחזוקה של עשרות קרונות חדשים לידי היצרנית שתספק אותם לרכבת. מהנהלת הרכבת נמסר כי "זו התנהגות כוחנית וזלזול מחפיר בטובת העובדים והנוסעים".
בתחנת ארלוזורוב בתל-אביב סיפר הבוקר נוסע: "חיכיתי עם חברים בתחנה בפרדס חנה לרכבת לתל-אביב. בהתחלה הודיעו לנו שהיא לא תגיע, אחר כך אמרו שכן, ורק אחרי חצי שעה - היא באה. כשהגענו לתחנת חדרה, לא העלו נוסעים, ולתל-אביב הגענו באיחור של חצי שעה".
דודי אלפסי סיפר שלבאר-יעקב הגיעה הרכבת באיחור של שעה. "אמרו לנו שלא נוכל לרדת בתחנת תל-אביב סבידור, ושהרכבת תעצור בתחנת ההגנה, ומשם נצטרך להסתדר לבד". נוסע שהגיע מבנימינה סיפר כי חיכה לרכבת חצי שעה, ושכשהיא הגיעה הייתה התחנה עמוסה באנשים: "כולם נלחמו על מקום ברכבת".
בתחנת הרכבת בבאר-שבע סיפרו נוסעים על איחור של 50 דקות. אחד הנוסעים, אליאב עין יהב העובד בעצמו כיועץ סביבתי של מנהלת רכבת ישראל, סיפר שהוא מאחר לישיבה במשרד הפנים שעניינה קו הרכבת בין באר-שבע לאילת. "לעובדים יש הזכות שלהם, מצד אחד הם צודקים, אבל מצד שני לא ייתכנו איחורים המוניים בכל הנסיעות".
נוסע אחר אמר כי הוא לא יודע מי אשם במצב, אבל הוא כועס. "אסור להם לשבות בכלל, זו תחבורה ציבורית, זה לא שייך
להם". נוסע אחר הסכים: "הגיע הזמן שהם יבינו שם לא יכולים לעשות עיצומים על גבם של הנוסעים".
א', חיילת מהקריות המשרתת במרכז הארץ, ונסיעתה לשם ברכבת אורכת כל יום כשעה וחצי, סיפרה: "עליתי על הרכבת קצת אחרי 6:00. אנחנו כבר שלוש שעות ברכבת, ועדיין לא הגענו. אנשים כאן מאחרים לעבודה, לצבא, ולכל מקום, ומרגישים חסרי אונים. את ההסעה מתחנת הרכבת לבסיס כבר איחרתי. עכשיו אצטרך לקחת מונית על חשבוני, ואני מסתכנת גם במשפט".
לליב בר-עם אלקיים, סמנכ"לית כספים ברכבת ישראל, אמרה ל-ynet הבוקר: "כרגע בשל השיבושים 70% מהרכבות מאחרות. כרגע אנחנו לא פונים לבית הדין לעבודה, אבל במהלך היום נעשה הערכת מצב ונשקול את צעדינו. התחבורה הציבורית תוגברה מראש בגלל העיצומים. משרד התחבורה והרכבת שכרו במיוחד 200 אוטובוסים. נערכנו לנושא מראש. אנחנו חושבים שהשיבושים של העובדים לא-מוצדקים, זו פגיעה לא-סדירה בציבור הנוסעים".