אחרי מקלארן F1 - חשמלית עם מנוע קטנטן?
גורדון מאריי, שאחראי על המקלארן האגדית משנות ה-90, מציג אב-טיפוס של מכונית ספורטיבית חשמלית. הביצועים, איך לומר בעדינות, הם לא ממש הצד החזק שלה
ספורטיבית לייט. גורדון מאריי, מהנדס ומעצב רכב אנגלי, שיצר בשנות ה-90 את המקלארן F1 המיתולוגית, מציג מכונית ספורטיבית חשמלית וקלת-משקל. לפי פרסומים בכלי תקשורת באנגליה, החשמלית הדו-מושבית של מאריי, שנושאת שם בלתי-ניתן לתרגום - Teewave AR.1, עושה שימוש במנוע החשמלי של מיצובישי i-MiEV הקטנה, עם הספק של 63 כ"ס צנועים. לא נמסר האם המכונית החדשה צפויה לעבור לפס הייצור. יש לציין כי ה-Teewave AR.1 מגיעה בתום תקופה ארוכה שבה התמקד מאריי בפיתוח מכונית עירונית קטנה במיוחד, ה-T25.
"דגש מיוחד ניתן למשקל נמוך, מרכז כובד נמוך וגיאומטריית היגוי, שהניבו יכולות ניהוג מאוזנות", מתפייט מאריי על החשמלית הקטנה. על פיתוח שלדת המכונית והמרכב - שניהם עשויים סיבי-פחם - אחראית חברה בריטית ("Toray Industries"), שמתמחה בעבודה בחומרים מתקדמים מסוג זה. לדברי מאריי, התוצאה היא חוזק מבני ומשקל נמוך של 850 ק"ג - כ-400 ק"ג פחות ממשקלה של טסלה רודסטר החשמלית.
מידות המכונית החדשה של מאריי דומות לאלו של הטסלה הקטנה: אורכה 397 ס"מ (394.5 ברודסטר), רוחבה 176 ס"מ (185), גובהה 115 ס"מ (126.5). עם זאת, בסיס הגלגלים של ה-Teewave AR.1 ארוך משמעותית: 261 ס"מ לעומת 235.2 בטסלה.
כיאה למכונית בעלת יומרות ספורטיביות, המנוע של ה-Teewave AR.1, שמספק 63 כ"ס ו-18.3 קג"מ, מעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים. אלא שלמרות היומרות, הביצועים פושרים בלבד: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות, ומהירות מרבית של 147 קמ"ש. סוללת המכונית מספקת טווח נסיעה מרבי של 186 ק"מ, כאשר זמן הטעינה המלא עומד על כשש שעות.