השופטת לעובדי הרכבת: מיציתם, חזרו לעבודה
שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב, אפרת לקסר, הוציאה צווי מניעה קבועים לעובדי הרכבת והורתה להם לשוב מיד לעבודה. "השביתה פוליטית ולכן אסורה", קבעה. הוועד הודיע שיערער
הקרב בבית הדין לעבודה הוכרע - לפחות בינתיים: אחרי דיון סוער, במהלכו סולקה מהאולם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, הורתה בצהריים (יום ו') שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב, אפרת לקסר, לעובדי רכבת ישראל לשוב לעבודה סדירה באופן מיידי, והוציאה להם צווי מניעה קבועים. השופטת קבעה כי השביתה מיצתה את עצמה וכי יש לשוב למשא ומתן. בוועד הודיעו שיערערו על ההחלטה.
עוד על עיצומי עובדי הרכבת ב-ynet:
כאמור, במהלך הבוקר התקיים דיון סוער בבית הדין. יו"ר הוועד סולקה אחרי שהעירה מספר פעמים במהלך הדיון על דבריו של נציג ההנהלה, עו"ד גדעון רובין. אדרעי לא הסתפקה בכך והפריעה גם לדברי עו"ד בני כץ, נציג העובדים, וזכתה להערה מצידה של השופטת לקסר.
יו"ר ועד העובדים טענה בדיון לחוסר גיבוי מצד ההנהלה, שלדבריה "לא נתנה גב לנהג שהותקף בתחנת לב המפרץ". עוד היא טענה כי נוסעים שהתפרצו לאחד הקרונות "עשו בו את צרכיהם".
למרות שכבר אתמול הוצאו צווי מניעה, המשיכו העובדים לשבש את תנועת הרכבות, כשנוסעים דיווחו היום על נסיעה איטית במיוחד, כולל עצירות במקומות בהם אין תחנות. כך למשל, דיווחו נוסעים שיצאו בשעה 07:50 מבאר שבע כי בשעה 09:34 הם הגיעו רק ללוד. נוסע אחר, שעלה על הרכבת מתל אביב לכיוון חיפה,
סיפר כי המהירות הממוצעת בה נסעה הייתה 52 קמ"ש. אחרים סיפרו על רכבות שהגיעו באיחור ממוצע של 25 דקות. "בתחנת לוד הרכבת עצרה גם כן למשך 15-20 דקות, לטענת הסדרן בגלל מפגש רכבות", סיפר הנוסע יקיר אלון ל-ynet.
אחרי הפסקהשל יותר משעה בדיון הסוער הודיעה השופטת לקסר על החלטתה."שביתת העובדים כנגד החלטת הממשלה הינה שביתה פוליטית והיא אסורה", קבעה השופטת. "היא מכוונת נגד הממשלה והכנסת ואינה על תנאי העבודה. העובדים בחרו לפעול נגד ההחלטה ולא לדון או לנהל משא ומתן על השלכותיה. לפיכך השביתה נועדה לשנות את החלטת הממשלה, ולפיכך אסורה".
השופטת לקסר ביקשה מהצדדים לשבת למשא ומתן ולהודיע לבית הדין על תוצאותיו בדיון על ההצעה לסכסוך קיבוצי שנקבע ל-20 בנובמבר, בשעה 09:30.
בוועד, כאמור, מתכוונים לערער שוב לבית הדין על ההחלטה."עם כל הכבוד לבית הדין, אנחנו חושבים שההחלטה מוטעית, אותנו לא מעניינית הפוליטיקה", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "יחד עם זאת, אנחנו במצב של סכסוך עבודה פתוח ויכול להיות שנשתמש בסכסוך הנוסף. האיום קיים גם לגבי הקו החדש מראשון לציון לתל אביב שאמור לצאת לדרך ביום ראשון. בית הדין לא אמר על כך מילה, ולכן רוב הסיכויים שנשתמש גם בכלי הזה".