שתף קטע נבחר
 

כמעט אלוף עולם: וטל זקוק לנקודה ב-5 מירוצים

סבסטיאן וטל, אלוף העולם ב-2010 והנהג הדומיננטי והמרשים ביותר בשתי העונות האחרונות, כמעט והבטיח לעצמו תואר נוסף ושני ברציפות - חמישה מחזורים לסיום העונה. נהג רד בול ניצח במירוץ הלילה של סינגפור, וייאלץ להמתין בסבלנות עוד שבוע

סבסטיאן וטל הוא אלוף העולם במירוצי פורמולה 1 לעונת 2011 - אלא אם יתרחש משהו בלתי מתקבל על הדעת. נהג המירוץ הגרמני, אלוף העולם המכהן והנהג הטוב ביותר על מסלולי הגרנד פרי בשנתיים האחרונות, קבע היום (א') הישג מאד יוצא דופן. נהג הרד-בול ניצח במירוץ הפורמולה 1 בסינגפור, פתח פער של 124 נקודות על-פני הדולק אחריו בטבלת האליפות, וזאת כאשר נותרו עוד חמישה מירוצים לסיום העונה - ו-125 נקודות ב"קופה".

 

 

הזינוק בסינגפור, כמו כל העונה - וטל לפני כולם (צילום: AP) (צילום: AP)
הזינוק בסינגפור, כמו כל העונה - וטל לפני כולם(צילום: AP)

 

וטל, שלפני מספר שבועות שמע את אלופי העולם לשעבר - לואיס המילטון במקלארן ופרננדו אלונסו בפרארי - מצהירים כי הפער מרד בול בכלל וממנו בפרט נסגר, נעץ היום מסמר נוסף בארון הקבורה של "הצהרות חסרות כיסוי מבית נהגי מירוץ מתוסכלים". וטל היה כרגיל דומיננטי במקצי הדירוג ולא הותיר לאף אחד ממתחריו כל שמץ של סיכוי, ובהתאם גם זינק מהמקום הראשון, שלט בו לכל אורכו וחצה ראשון בפעם התשיעית העונה - מתוך 14 מירוצים - את קו הסיום.

 

סוף השבוע יכול היה להיות מושלם וסנסציוני, אילו במקום השני היה מסיים כראוי מארק וובר, בן קבוצתו. אלא שהנהג שסיים שני, אלוף העולם לשעבר ג'נסון באטון במקלארן, טיפס עם ההישג המצוין מבחינתו למקום השני בטבלת האליפות, כשלזכותו 185 נקודות. 124 פחות מווטל, בעוד חמישה נצחונות בחמשת המירוצים הבאים יעניקו 125 נקודות...

 

כך שהקרב על האליפות תיאורטי בלבד אמנם, אבל בכל זאת, כדי להפוך לאלוף העולם הצעיר ביותר בהיסטוריה שרשם על שמו שתי אליפויות רצופות (לאחר שהיה כבר לאלוף הצעיר בהיסטוריה), הוא חייב לסיים במקום ה-10 לפחות באחד מחמשת המירוצים הנותרים. תיאורטי, כבר אמרנו. 

 

יתכן בהחלט שזינוק טוב יותר של בן קבוצתו, מארק וובר, היה מעניק לווטל את התואר כבר היום. האוסטרלי שזינק מהמקום השני ירד מייד לרביעי, בעוד באטון מטפס לשני, לפני אלונסו. המילטון אגב, שזינק חמישי, ירד מייד לשביעי. המילטון חם המזג עקף במהירות את מיכאל שומאכר וניקו רוזברג ממרצדס, אך לא הצליח בניסיון עקיפה על פליפה מאסה מפרארי.

 

וזה לא שהוא לא ניסה. במהלך העקיפה נוצר מגע בין השניים, ומאסה נאלץ להחליף צמיג, בעוד המילטון נאלץ להכנס לרחבת הטיפולים, כדי להחליף את הכנף הקדמית של מכוניתו. שופטי המירוץ גם הענישו את המילטון במעבר ברחבת הטיפולים, ובכל זאת הצליח הנהג הבריטי המוכשר עד אימה לסיים חמישי. פרננדו אלונסו אגב, מי שנראה כיחיד בעל סיכוי תיאורטי לאיים על וטל לפני המירוץ, סיים רביעי.

 

היו איתנו אם כך גם ב-9 באוקטובר, מירוץ הפורמולה 1 הבא שיערך ביפן, ובו יוכתר וטל. אלא אם...

 

תוצאות מירוץ סינגפור

 

1. סבסטיאן וטל, רד-בול

2. ג'נסן באטן, מקלארן

3. מארק וובר, רד-בול

4. פרננדו אלונסו, פרארי

5. לואיס המילטון, מקלארן

6. פול די רסטה, פורס-אינדיה

7. ניקו רוזברג, מרצדס

8. אדיראן סוטיל, פורס-אינדיה

9. פליפה מאסה, פרארי

10. סרג'יו פרז, סאובר

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן ווטל, 309 נקודות

2. ג'נסון באטן, 185 נקודות

3. פרננדו אלונסו, 184 נקודות

4. מארק וובר, 182 נקודות

5. לואיס המילטון, 168 נקודות

6. פליפה מאסה, 84 נקודות

7. ניקו רוזברג, 62 נקודות

8. מיכאל שומאכר, 52 נקודות

9. ויטאלי פטרוב, 34 נקודות

10. ניק היידפלד, 34 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. רד-בול, 491 נקודות

2. מקלארן, 353 נקודות

3. פרארי, 268 נקודות

4. מרצדס, 114 נקודות

5. רנו, 70 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלונסו, מירוץ גדול שנגמר במקום החמישי בלבד
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים