מברודווי לאלנבי: המונית הניו-יורקית מגיעה
בעוד כחודש ימים תתחיל ניסאן לשווק בישראל את ה-NV200, הדגם שנבחר להחליף תוך שנתיים את צי המוניות בניו-יורק. תג המחיר: החל מ-140 אלף שקל לגרסה עם מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר, תיבה ידנית ושתי כריות אוויר בלבד
המונית של ניו-יורק עושה עלייה. יבואנית ניסאן בישראל הודיעה כי החל מהחודש הבא תחל בשיווק NV200, המסחרית היפנית הראשונה לטענתם. הדגם החדש זכה לפני מספר חודשים בפרסום יוצא דופן, שכן נבחר על-ידי תושבי ניו יורק להחליף את צי המוניות הצהובות המוכרות של הכרך העצום. ה-NV יחליף את המוניות האמריקניות המוכרות החל מסוף 2013 ובמהלך שנתיים. בישראל תשווק המכונית עם תג-מחיר של 140 אלף שקל.
לדברי הקונצרן, ה-NV200 מבוססת על פלטפורמה B (סופר-מיני) של רנו וניסאן, בה משתמשות בהתאמה הקליאו והג'וק של שתי היצרניות. עם זאת, בסיס הגלגלים (272.5 ס"מ) של המונית העתידית ארוך ב-15 ס"מ מהקליאו וב-19.5 מהג'וק. מרחב הפנים של המכונית אמור ליהנות מכך, ולהציע לנוסעיה העתידיים מרחב מחייה נדיב יחסית. אורכה של המכונית 440 ס"מ, גובהה 186 ס"מ, ורוחבה 169 ס"מ.
לארץ תגיע ה-NV עם מנוע טורבו-דיזל מוכר בנפח 1.5 ליטרים, והספק מרבי של 85 כ"ס ו-20.4 קג"מ של מומנט. המנוע ישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. נתוניה הרשמיים של המכונית כוללים צריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר דיזל, ופליטת 137 גרם CO2 לק"מ.
ה-NV תציע תאי אחסון בגדלים ומקומים שונים בתא הנוסעים, והתנעה בעזרת מתג ומצלמת נסיעה לאחור כאופציה בתשלום נוסף. בקרסו, יבואנית המותג לישראל, אומרים כי ברמת האבזור הסטנדרטית יוצעו רק שתי כריות אוויר. אופציה נוספת בתשלום תאפשר לצייד את ה-NV גם בכריות אוויר צדיות ליושבים מלפנים.
למרות שתושבי העיר בחרו במקור במונית מתוצרת טורקיה כמחליפת צי המוניות העירוני, החליטה העירייה להעדיף את הניסאן. נהגי המוניות ייהנו ממנוע 2.0 ליטרים בנזין, אם כי גרסה חשמלית של המונית צפויה להצטרף למגוון הדגמים ב-2017. בחודש מאי השנה ציינו בעיריית ניו-יורק כי "ה-NV200 תהיה המונית הראשונה עם כריות אוויר לנוסעים, והראשונה שתשלים את מבחני הריסוק של רשות הבטיחות האמריקנית (NHTSA) עם כל הציוד הייעודי".