שיבושים בדרך: עובדי הרכבת חלו לפתע
נהגי קטר ופקחים הודיעו במהלך היום כי חלו בפתאומיות, ואינם יכולים על כן לבצע את תפקידם. בהנהלת הרכבת זועמים על המחלה הפתאומית שהכתה במספר עובדים רב: "חושדים כי הוועד ממשיך בשיבוש פעילות החברה"
מחלה מסתורית ברכבת ישראל. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, נהגים ברכבת ישראל החלו לדווח היום (ב') בבוקר על מחלות פתאומיות, שמונעות מהם מלהגיע לעבודה. בעקבות זאת, נאלצה הרכבת להזעיק נהגים מחליפים. אלא שכעת מתברר כי "המחלה המסתורית" שפוקדת את עובדי הרכבת מתרחבת: מקורות בחברה מדווחים ל-ynet כי בשעות האחרונות מדווחים יותר ויותר עובדים על מחלות, ובהם נהגים נוספים ופקחים.
תחבורה ציבורית: כל המידע ב-ynet
עוד בנושא העיצומים ברכבת:
- חשיפת ynet: הושעו עובדים שמנעו פתיחת הקו
בהנהלת החברה אישרו את הפרטים, ואמרו כי הם רואים בחומרה את התנהלות העובדים. בהנהלה אף חושדים כי היעדרות העובדים היא חלק מניסיון הוועד להמשיך בשיבוש פעילות החברה. "המשך היעדרות העובדים יביא לידי ביטול רכבות ופגיעה בשירות לנוסעים", אומרים שם, ומציינים כי האירועים האחרונים מגיעים על-רקע זימון חלק מהעובדים לוועדות משמעת שונות. זאת, בעקבות מעורבותם בשיבושים הקשים בתנועת הרכבות בימים האחרונים. ברכבת מוסיפים כי "ההנהלה פנתה לנציגי הוועד וההסתדרות על-מנת שיטפלו בנושא, בכדי להימנע מפנייה נוספת לבית המשפט".
היעדרות העובדים עלולה לגרום לשיבושים חמורים בתנועת הרכבות כבר היום, ובעיקר בשעות העומס אחר הצהריים. על-פי מקורות ברכבת, היעדרות העובדים מגיעה כתגובה על החלטת הנהלת החברה להשעות תשעה מעובדי החברה, שהואשמו במניעת פתיחתו של הקו החדש בין ראשון לציון ותל-אביב. כפי שדווח ב-ynet, עם המושעים נמנים סגן יו"ר ועד העובדים ומזכיר ועד בכיר. מקור בחברה מספר ל-ynet כי בתחילה נעדרו נהגים מאזור לוד, אולם כעת "מתרחבת" התופעה גם לאיזור הצפון.
"יהיה תוהו ובוהו", מעריך מקור בכיר בשיחה עם ynet. "אני מאמין שעיקר הבלגן יהיה מחר, אחרי שבמהלך הלילה צפויים עובדים נוספים לדווח על מחלה ולהיעדר מהעבודה". לדבריו, השיבושים היום צפויים להיות קלים יחסית, וזאת לאור מאמצי הנהלת החברה להתמודד עם ההיעדרויות באמצעות צעדים כמו הכפלת משמרות לנהגים, או הארכת רכבת פעילות.
יש לציין כי מקור אחר בחברה סבור כי אחר הצהריים דווקא צפויה הסלמה בעיצומים שנוקטים עובדי הרכבת, וזאת לאחר שיסתיים דיון בעניינם בבית הדין הארצי לעבודה. עיצומים אלה ננקטים כמחאה על החלטת המדינה להעביר את עבודות התחזוקה בעשרות קרונות חדשים, לידי היצרנית שתספק אותם לרכבת ישראל.