שתף קטע נבחר

 

אפליקציה למטייל ישראלי: נתקעת? טלפן לקונסול

משרד החוץ בסמארטפון: מידע חיוני על כל מדינה בעולם, אזהות מסע ואפשרות ליצור קשר עם חדר המצב

שוהים בחו"ל? שמרו על קשר: משרד החוץ פיתח אפליקציה חדשה לסמארטפונים, שבעזרתה יוכלו מטיילים ישראלים, השוהים בכל מקום בעולם ונקלעו למצוקה, ליצור קשר בקלות עם חדר המצב בירושלים וגם תציג את מספר הטלפון של הקונסול הישראלי הקרוב.

 

עוד בערוץ החדשות:

 

"בעידן שבו לכל מטייל יש גישה לערוצי מידע רבים, טבעי שאם ברצוננו לתת שירות איכותי, עלינו לנצל את כל הכלים הטכנולוגיים הזמינים", הסביר אלון שוהם, מנהל המחלקה הקונסולרית המרחבית.

 

האפליקציה החדשה, שגרסת הפיילוט שלה כבר פועלת, תושק באופן רשמי בשבועות הקרובים ותכיל מידע חיוני על כל מדינה בעולם, בין השאר, בנוגע לחיסונים שיש לעשות טרם ההגעה, מה סוג ציוד שנדרש ורשימת טלפונים של שירותי החירום וההצלה המקומיים.

 

נתקעתם במצ'ו פיצ'ו? תרימו טלפון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נתקעתם במצ'ו פיצ'ו? תרימו טלפון(צילום: רויטרס)

 

כמו כן, תכלול האפליקציה המלצות פרטניות לכל מדינה כיצד להתמודד עם סוגים שונים של מצוקות בהן אפשר להיתקל. למשל, במקרה שוד יופיע על מסך האפליקציה שהמלצת משרד החוץ היא "להתקשר קודם כל למשטרה המקומית, ובשום אופן לא להילחם". היא גם תתעדכן באופן שוטף באזהרות המסע הרלוונטיות לכל מדינה.

 

את הפרויקט לשיפור השירות מוביל סמנכ"ל המשרד וראש החטיבה הקונסולרית יגאל צרפתי. לצורך הענקת שירות יעיל לאזרח הישראלי, אומצה טכנולוגיה מתקדמת והתוצאות כבר נראות בשטח. כך למשל, נפתחו אתרי אינטרנט קונסולריים לכל נציגות ישראלית בעולם, בהם מידע חיוני וזמין. בחלק מהאתרים ניתן למלא משוב אודות איכות השירות, שמגיע היישר למטה משרד החוץ בירושלים.

 

גם האסירים ייהנו משיפור השירות

במסגרת הפרויקט לשיפור השירות לאזרח, מתכוונים במשרד החוץ גם לאמץ את אותה טכנולוגיה להקמת מערכת ממוחשבת לצורך ניהול תורים בנציגויות וסריקת כל המסמכים האזרחיים שהצטברו עם השנים בארכיונים ולהעלותם לאתר. "החטיבה הקונסולרית שמה לה למטרה לשפר את השירות הקונסולרי, ולשם כך החלטנו להסתייע גם באמצעים טכנולוגיים מודרניים", אמר ל-ynet צרפתי.

 

גם האסירים הישראלים הכלואים ברחבי העולם ייהנו מפרויקט שיפור השירות. מערכת ממוחשבת תעקוב אחר מצבם, ותתעדכן באופן קבוע בביקורים שהם מקבלים, תלונותיהם ותנאיהם. "כל הבקשות המיוחדות כגון תרופות, ספרי תפילה או בעיות הומניטריות יירשמו, והדבר יעניק לנו שליטה ויכולת מעקב טובה יותר אחר המתרחש", הסביר ראש החטיבה הקונסולרית.

 

במסגרת הפרויקט, גם חדרי ההמתנה ואולמות קבלת הקהל שבנציגויות הישראליות כבר נמצאים בשלבים הסופיים של "מתיחת הפנים". לשם כך שכר משרד החוץ אדריכלים, שעיצבו אבטיפוס של "המדור הקונסולרי האופטימלי", שכולל גישה נוחה לנכים, מתקן מים, לוח מודעות וטלוויזיה לנוחיותם של הממתינים. "פעולות אלה ואחרות נשאו פרי, והן מלמדות על צמצום התלונות ועל שינוי משמעותי במהותן", קבע צרפתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגאל צרפתי. "נשאו פרי"
צילום: רונן מדזיני
סמארטפון. בקרוב אפליקציה של משרד החוץ
צילום: shutterstock
מומלצים