הונדה CR-Z עלולה לנוע לפנים, כשהגיר ברוורס
יבואנית המותג היפני לישראל מזמינה 88 בעלי הונדה CR-Z ההיברידית לתיקון במוסכים המורשים. הסיבה: במקרים מסוימים המכונית עלולה להתקדם לאחור בזמן שתיבת ההילוכים משולבת להילוך קדמי ולהיפך
קריאת תיקון להונדה CR-Z. חברת מאיר, יבואנית מותג הונדה לישראל, הודיעה כי היא מזמינה 88 בעלי מכוניות היברידיות מדגם CR-Z למוסכים המורשים. זאת במסגרת קריאת תיקון (ריקול) עולמית של היצרנית, הכוללת 26 אלף מכוניות בכל רחבי העולם. הסיבה לזימון: בעיות תוכנה ביחידת ניהול המנוע (ECU), עשויה לגרום לנסיעה לפנים כאשר תיבת ההילוכים הידנית משולבת להילוך אחורי, או תנועה לאחור בזמן שהתיבה משולבת להילוך קדמי.
בטיחות בדרכים : כל המידע בקטגוריה המיוחדת ב-ynet
בשירות הטכני של הונדה הסבירו ל-ynet כי בעת כיבוי לא רצוני של המנוע, למשל במקרה של שחרור פתאומי של דוושת המצמד, עלול הרכב לנוע באופן לא רצוני לפנים או לאחור, בעזרת המנוע החשמלי. תופעה זו עשויה לקרות רק בעת שסוללת המכונית כמעט ואינה טעונה. מהונדה נמסר כי אם תיבת ההילוכים תהיה באותה עת משולבת בהילוך קדמי (הילוך ראשון למשל), המכונית תנוע לאחור. אם התיבה תהיה משולבת להילוך אחורי (רוורס) בתמרון חניה למשל, המכונית תנוע דווקא לפנים.
בקריאת התיקון של הונדה בארה"ב למשל, נמסר כי מדובר בתקלה העלולה להפתיע את הנהג ולגרום לפגיעה בהולכי רגל הנמצאים בסביבת המכונית, שכן היא תנוע לפתע בכיוון ההפוך מזה שתכנן הנהג. כדי למנוע תופעה זו, תעודכן תוכנת ה-ECU, בתהליך שאורכו נאמד בכחצי שעה, כך הונדה ישראל. כל זאת כמובן ללא כל תשלום מצד בעל הרכב, כחלק משירות שמעניק המותג.
מהונדה נמסר כי בימים הקרובים צפויות להתפרסם ידיעות בדבר הקריאה לתיקון גם בכלי תקשורת נוספים, "ובהתאם לכך יצאו המכתבים לבעלי הרכבים". לקוחות המעוניינים לבדוק האם כלי רכבם כלול בקריאה לתיקון ולא להמתין למכתב מהיבואן, מוזמנים להתקשר אל נציגי חברת מאיר (היבואנית) במספר טלפון 03-9182100.