עכשיו גם סיאט: גרסה ספרדית לפולקסווגן אפ
קונצרן פולקסווגן מציג גרסה שלישית לאפ הקטנה. אחרי שחשף את הסקודה סיטיגו, מגיעה תור החטיבה הספרדית להציג קטנה-עירונית-חסכונית-זולה. קבלו את סיאט Mii - אצלנו באמצע 2012
אפ, ועכשיו גם הגרסה הספרדית. סיאט, החטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן הענק, מציגה היום את גרסתה לאפ הקטנה של החברה האם. הסיאט מי (Mii) מציגה מידות זהות לאלו של פולקסווגן אפ ודומות לאלה של הצלע האחרת בשלישיה, סקודה סיטיגו עליה דיווחנו אתמול. שלוש המכוניות עושות שימוש באותו מנוע, ומציגות את אותם מאפיינים טכנים, אך נבדלות (מעט) בעיצוב המרכב וחלל הפנים.
סיאט מי תצא אל כבישי ארץ הולדה (ספרד) כבר בסוף שנה זו, בדומה לאפ ולסקודה סיטיגו שיתחילו להמכר בשווקים מקומיים - גרמניה וצ'כיה בהתאמה. רק לאחר מכן יגיעו השלוש לשווקים נוספים באירופה. מיבואנית סיאט נמסר כי המי צפויה להגיע ארצה במחצית שנה הבאה.
- סיאט IBL קונספט - משפחתית ספורטיבית בדרך?
- סקודה סיטיגו - מיני עירונית במחיר מפתה?
- פולקסווגן אפ: קטנטנה, ואולי גם תגיע אלינו
"ה-Mii נושמת את רוח עיר הולדתה המדהימה, ברצלונה", אומר אלחנדרו מסונרו-רומנוס, מנהל העיצוב של סיאט, "היא מודרנית, בעלת אישיות חזקה, אך אינה צעקנית". עם זאת מציינים שם כי היא מציגה חזית אופיינית לדגמי החברה. צללית המכונית מודגשת על-ידי קשתות הכנפיים, ואילו החלק האחורי מציג עיצוב חדש ליחידות התאורה.
סיאט מי מציגה את אותו מנוע ליטר של האפ, בשני הספקים שונים - 60 ו-75 כ"ס. דגם ה- Ecomotive הנקי, בשילוב תיבת הילוכים ידנית ומערכת דימום בעצירה (start-stop), יעניקו לספרדיה הקטנה נתון צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 97 גרם לק"מ בלבד. בעתיד תוצע גם גרסת מנוע עם גז טבעי (CNG), שתפלוט לאוויר העולם 86 גרם CO2 לק"מ. בסיאט אומרי כי מי תוצע עם תיבת הילוכים רובוטית, אך אינם מפרטים מעבר לכך.