דווקא עכשיו - הנסיעה במנהרות הכרמל מתייקרת
זכיינית כביש מנהרות הכרמל מודיעה על עליית תעריפי הנסיעה בשיעור ממוצע של יותר מ-5%, החל ממחר. מחיר הנסיעה מקצה לקצה יעמוד מעתה על 12 שקלים לכל כיוון
הוזלות חברתיות? במנהרות הכרמל מעלים את המחיר. חברת כרמלטון, זכיינית מנהרות הכרמל, מודיעה כי החל ממחר (ד') יתייקרו תעריפי הנסיעה בשיעור ממוצע של מעט יותר מ-5%. מחיר נסיעה לקטע בודד - ממרכז הקונגרסים לנווה שאנן, או ההמשך עד צומת הצ'ק פוסט - שעמד על 5.7 שקלים למכונית פרטית, יהיה מעתה שישה שקלים. המשמעות היא כי נסיעה לאורך שישה ק"מ במנהרות הכרמל תעמוד על 12 שקלים לכל כיוון.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- דו"ח הממונה על השכר: זינוק בשכר בכירי הרכבת
במקביל להעלאת תעריפי הנסיעה לרכב פרטי, מחיר הנסיעה לרכב ציבורי עומד מעתה על 18 שקלים לכל קטע, או 36 שקלים לנסיעה לכל אורך המנהרות - עליה של שני שקלים. רכב כבד משלם מחיר גבוה יותר, ושימוש במנהרות על-ידי משאית תעמוד מעתה על 30 שקלים לקטע, או 60 שקלים בכל נסיעה לאורך המנהרות - התייקרות של שלושה שקלים לנסיעה ממרכז הקונגרסים לצומת הצ'ק פוסט או בכיוון ההפוך.
מחברת כרמלטון, מפעילת המנהרות, נמסר ל-ynet כי "ממועד פתיחת מנהרות הכרמל לתנועה ועד היום, מחיר האגרה בפועל היה נמוך ממחיר המקסימום וכך גם לאחר העדכון הנוכחי - שהוא הראשון ממועד הפתיחה". עוד נמסר כי "עדכון תעריפי האגרה במנהרות הכרמל מוגדר בהסכמים מכוחם פועלת החברה ומיושם בכפוף להנחיות הסכמים אלה".
יש לציין כי עליית המחירים עליהם הכריזה החברה מגיעה כשלושה חודשים לאחר פנייה של איגוד המובילים והמסיעים למשרד לאיכות הסביבה, בה התבקש משרד לפעול דווקא להוזלה של עלויות השימוש במנהרות. גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה אז לשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, ואמר כי "המפעילים של מנהרות הכרמל קבעו מראש מחיר לא-כלכלי למשאיות, כדי למנוע בדרך זו נוכחות של משאיות במנהרות. כשר לאיכות הסביבה, תפקידך למנוע תנועה של מאות משאיות ביום ברחובה של עיר, על-ידי עידוד הנסיעה במנהרות".