לקוחות האינטרנט של HOT יזכו בשדרוג חינם
מימוש השדרוג יתבצע למשך שלושה חודשים, והחברה תישא גם בעלות ספקית האינטרנט - כך נקבע היום בהסכם פשרה בתביעה יצוגית שהוגשה נגד החברה
- HOT עברה לרווח של 78 מיליון שקל ברבעון
על פי הפשרה, לקוחות שהיו מחוברים לשירותי האינטרנט של החברה במהלך 7 השנים האחרונות במהירות של 2.5 מגהביט לשניה עד 7 מגהביט לשניה, אשר יפנו ל-HOT ויטענו כי במהלך תקופה זו חשו בהאטה בחיבור האינטרנט שלהם, יזכו לשדרוג המהירות למשך שלושה חודשים ללא תמורה, כאשר HOT תישא גם בעלות מקטע ספקית האינטרנט באותה תקופה במהירות החדשה.
עם זאת, הסכם הפשרה מגדיר כי את ההטבה יוכלו לקוחות HOT לקבל רק כאשר תחל החברה לפעול גם כספקית אינטרנט, באמצעות חברה עצמאית בשם Hot.net. במידה ופעילות החברה החדשה תתעכב יוכלו הלקוחות לדרוש את הפיצוי החל מה-24 במאי 2012.
לקוחות המחוברים במהירות של 2.5 מגהביט ישודרגו למהירות של 5 מגהביט, ולקוחות המחוברים במהירות של 5 ו-7 מגהביט ישודרגו למהירות של 12 מגהביט. הלקוחות יהיו זכאים לפיצוי זה גם באם לא התלוננו בעבר על האטה בחיבור. HOT נדרשה לעדכן את מנוייה באפשרותם לדרוש פיצוי זה באמצעות פרסום בעיתונים ועל גבי החשבוניות של לקוחות האינטרנט שלה, כמו גם באמצעות נציגי השירות במוקדיה.
התובע, המיוצג בידי עו"ד יוחי גבע, היה מחובר לשירות הטריפל של HOT בשנת 2009, ובו נכלל חיבור אינטרנט במהירות 2.5 מגהביט לשניה. לטענתו
הוא חש בהאטה בחיבור, ובדיעבד למד כי באיזורי ראשון לציון, בת ים וחולון קיימות בעיות במהירות הגלישה של HOT. התביעה המקורית שהגיש ביקשה לכלול את לקוחות HOT באיזורים אלו כמי שיפוצו על ידי החברה במקרה שתביעתו היצוגית תצלח, אולם בהמשך הדיונים הורחב קהל הלקוחות שיזכה לפיצוי עד שכלל את כל לקוחות האינטרנט של HOT בישראל. התובע עצמו זכה לפיצוי נוסף בסך 133 אלף שקלים, ועורך דינו יקבל שכר טרחה בסך 266 אלף שקל.