שתף קטע נבחר
 

יונדאי מאיימת על טויוטה - תציג היברידית נטענת

יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק הרכב העולמי, ומתכננת להלחם גם בהגמוניה ההיברידית של טויוטה. הנשק יהיה דגם על בסיס ה-i30, עם יחידת מנוע היברידית נטענת

להיט המכירות הבא של יונדאי? היצרנית הדרום-קוריאנית, שנהנית בשנים האחרונות מצמיחה מרשימה ואף מאיימת על מעמדן על יצרניות-ענק כמו טויוטה ופולקסווגן, מתכננת להציג גרסה היברידית-נטענת ל-i30 החדשה, כבר בשנה הבאה. שיווק המכונית צפוי להתחיל שנה לאחר מכן, ומחירה צפוי להיות נמוך מזה של יריבתה העיקרית: טויוטה פריוס, המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם, שגרסה נטענת שלה אמורה לעלות גם על כבישי הארץ תוך חודשים ספורים.

 

עוד בערוץ הרכב:

 

בתעשיית הרכב מעריכים כי יונדאי עשויה לשווק את המכונית החדשה כדגם נפרד ממשפחת ה-i30, כפי שעושה טויוטה עם הפריוס. יש לציין כי יונדאי מציעה כיום גרסה היברידית לסונטה, אך זו נמכרת רק בקוריאה וארה"ב. יחידת ההנעה של הסונטה ההיברידית, שהוצגה לראשונה בתערוכת ניו-יורק ב-2010, מייצרת הספק משולב של 209 כ"ס: מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר מפיק 169 כ"ס, ואילו מנוע חשמלי עם 41 כ"ס. אופן פעולתם המשולב של שני המנועים, זהה לזה של הפריוס.

 

כתבות נוספות בנושא יונדאי היברידית ו-i30:

 

ל-i30 החדשה, שהוצגה לאחרונה בתערוכת פרנקפורט, תפקיד מרכזי בתוכניות ההתרחבות של היצרנית באירופה. אלאן ראשפורת', סגן נשיא החטיבה האירופית של המותג, משוכנע כי היא תסייע ליצרנית לעמוד ביעד מכירות של 500 אלף יחידות באירופה, מוקדם מהמתוכנן. "ה-i30 החדשה תוכל לעזור לנו", הוא מסביר. "אולי אפילו נסיים את 2012 עם אותן 500 אלף יחידות".

 

ה-i30 החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2012. בתחילה תגיע גרסת 1.4 ליטר בנזין (100 כ"ס) בשילוב עם תיבה ידנית או אוטומטית, וכן גרסת 1.6 ליטר בנזין (132 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית - בשני המקרים מדובר בתיבה אוטומטית חדשה אך "רגילה", ולא כפולת-מצמד. גרסת המרכב הראשונה שתשווק תהיה עם חמש דלתות, ואילו גרסת סטיישן צפויה להגיע כחצי שנה לאחר מכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים