הקמעונאית הגדולה באירופה: הרווח ייפול ב-20%
קרפור הצרפתית, רשת הקמעונאות השנייה בגודלה בעולם, מורידה את תחזית הרווח בפעם השנייה בתוך שלושה חודשים. הסיבה: ההאטה באירופה
לקראת מיתון באירופה? סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי קרפור, רשת הקמעונאות הגדולה באירופה והשנייה בגדולה בעולם, הורידה את תחזית הרווח שלה לשנת 2011, זו הפעם השנייה בתוך שלושה חודשים. מהחברה נמסר כי ההערכה כעת היא שהרווח ייפול ב-20% על רקע האטה באירופה.
- סלובקיה מתנגדת להרחבת קרן היציבות האירופית
- משבר באירופה: יותר הומלסים מהמעמד הבינוני
- ה-OECD חותך את תחזית הצמיחה העולמית
המנכ"ל לארס אולופסון אמר כי "לנוכח חוסר הוודאות המתגבר, החלטנו לשם הזהירות להרחיב את הטווח הנוכחי של הערכות הרווח התפעולי לשנה הנוכחית, והן עומדות כרגע על ירידה של בין 15-20%".
הורדת התחזית הנוכחית היא החמישית בשנה האחרונה עבור הרשת. מכירות הרבעון השלישי עמדו על 22.8 מיליארד אירו (31.5 מיליארד דולר), עלייה של 0.3% משנה שעברה. עם זאת, האנליסטים ציפו להכנסות מעט גבוהות יותר של 22.9 מיליארד אירו. בחודש אוגוסט הודיעה הרשת כי הערכות הן לירידה של 15%.
מניות קרפור נפלו ב-4.9% במסחר בפריז, הירידה החדה ביותר במדד קאק הצרפתי. כמו כן, החברה הצרפתית מתאימה מחירים ומשפצת את הסניפים הגדולים ביותר שלה, במסגרת תוכנית הקרויה "התחלה מחדש" (Reset), שמטרתה להילחם בתחרות המקומית.
אתמול דיווחה יריבתה קזינו על זינוק בהכנסות, שנבעו מצמיחה באמריקה הלטינית ואסיה. לעומת זאת, בקרפור דיווחו על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי בחנויות הפתוחות למעלה משנה, בצרפת נפלו המכירות ב-2.3%, ואילו במערב אירופה נרשמה ירידה של 2.2%.
קרפור, "חוסר ודאות מתגבר"
מומלצים