שתף קטע נבחר

שברולט קרוז גולשת לאחור. תקלה או רק בעיה?

תיבת ההילוכים החדשה בשברולט קרוז אינה מונעת מהרכב לגלוש לאחור במעלה כאשר היא משולבת ל-D. האם זו תקלה בטיחותית, או רק תכנון לקוי?

שברולט קרוז, המשפחתית המודרנית של שברולט, ספגה עם השקתה ביקורת על תיבת הילוכים "מסרסת", אשר הייתה לא רק לא רהוטה, אלא גם בעלת יחסי העברה שמנעו ניצול מיטבי של המנוע. בשברולט פעלו במהירות, והציגו בתחילת השנה הנוכחית תיבת הילוכים שעברה שינויים, ואמורה הייתה לפתור את הבעיות. הגדולות בהן אכן נפתרו, אך חדשות צצו.

 

יעקב בן אליהו רכש בחודש מארס השנה שברולט קרוז 1.8 ליטר, אך גילה כי למרות שתיבת ההילוכים משולבת להילוך קדמי (Drive), הרכב גולש לאחור גם בשיפוע קל. תופעה מוכרת ממספר תיבות הילוכים רובוטיות פשוטות, אך לא מתיבות אוטומטיות "רגילות" כמו זו בה מצוידת הקרוז.

 

בן אליהו המאוכזב פנה מספר פעמים ל-UMI, יבואנית שברולט לישראל, כדי שיתקלו את מה שנראה בעיניו תקלה. אלא שלדבריו, בחברה לא קיבלו את טיעוניו. לאחר שהתעקש, כך הוא מספר, הוסבר לו כי "בתיבת ההילוכים של שברולט קרוז 1.8 משנת 2011, קיים מצב של "ניוטרל-קונטרול", שנועד לחסוך בדלק וברעידות בזמן עמידה. במצב זה תיבת ההילוכים משתלבת למצב שדומה לניוטרל בזמן עמידה מוחלטת, וכשמאיצים תיבת הילוכים משתלבת מחדש. תתכן נקישה קלה בתאוצה מיידית וחזקה", כך בתשובה שקיבל.

 

עוד נאמר בתשובה כי "בין שחרור הבלמים להידרדרות הרכב ישנו פרק זמן קצר שמאפשר את הזינוק, שבו יש להעביר את הרגל לדוושת התאוצה. במקרים של עליות מאוד תלולות ניתן להיעזר בבלם החניה". התשובה מסתיימת בהסבר שאין מדובר בתקלה אלא "אפיון של הרכב כפי שהוגדר ותוכנן על-ידי היצרן. לכן אנו מוצאים שהרכב תקין, ואין צורך בביצוע תיקון כלשהו בהקשר לתלונות אלה".

 

בן יעקב התעקש כי מדובר בתקלה, ופנה גם אלינו. והתשובה שקיבלנו לשאלה, הייתה דומה מאד לזו שהוא קיבל. עוד הוסיפו והודו ב-UMI כי בשונה מתיבת ההילוכים שהייתה בדגם הראשון של הקרוז, בתיבה הנוכחית אין השילוב ל"דרייב" מונע את גלישת הרכב לאחור, ויש להיעזר בבלם היד בעת הזינוק.

 

בן אליהו עצמו הוזמן לחברה, ושם נבחרו מספר מכוניות קרוז משנת 2011, כדי להמחיש לו שתופעת הגלישה לאחור אינה ייחודית לרכב שלו. עוד הסבירו לו כי אין דרך לשנות את המצב, וכי הוא ייאלץ להתאים עצמו לתיבה ותכונותיה.

 

בעל הרכב לא השתכנע בכל זאת. לדבריו מדובר בתקלה בטיחותית שהיצרן חייב למצוא לה פתרון. "אם תקרה יחס וחלילה תאונה בגלל גלישת הרכב, האם החברה תפצה אותי על-כך? מדוע לא אמרו לי מראש כאשר באתי לרכוש את המכונית, שיש בעיה כזו? אם הייתי יודע, לא הייתי קונה אותה. אני חושש עכשיו שתגרם לי גם ירידת ערך בגלל התקלה", הוא אומר. וגם עושה, שכן לאחרונה פנה למשרד התחבורה בתלונה על בעיה בטיחותית ברכב.

 

ומה יש לנו לומר על כך? כמובן שטוב היה אילו בשברולט היו מונעים את הגלישה לאחור. בעידן הנוכחי, זה די מתבקש. אלא שתכונה שלילית זו של הרכב, אמורה הייתה להיות ברורה יותר לרוכש. כמובן שהוגן היה לציין זאת בפניו כאשר רכש. אבל אם להיות ריאלים, מוכר שיפרט באופן אובייקטיבי את חסרונות המוצר שהוא משווק, נדיר יותר משלג באילת.

 

כך שנותר לנו בעיקר להמליץ שוב. לפני שאתם רוכשים רכב, אל תוותרו על נסיעת מבחן. היא עשויה למנוע מכם הפתעות לא נעימות מאוחר יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים