ארינרה מפולין: מכונית-על שסובלת
סדנת מכוניות מפולין בשם ארינרה, עומדת להתחיל בייצור מכונית-על חדשה. המראה נכון, הכוח מרשים, והשלדה פותחה על-ידי נובל המוערכת מבריטניה. המחיר? 100 אלף לירות שטרלינג. צפו בסרטון הרשמי של החברה
הפתיח מחייב - פולניה עם רגשות אשם. מכונית העל הבאה שתסעיר את עולם הרכב, תגיע מפולין. כך קובעים אנשי "ארינרה אוטומטיב" (Arrinera Automotive ), יצרנית רכב מקומית במזרח אירופה. עוד אומרים אנשי החברה כי הלכה למעשה, מכונית העל החדשה היא בריטית-פולנית, שכן על פיתוח השלדה אחראי מעצב הרכב הבריטי לי נובל, שעל שמו רשומות כמה יצירות מוטוריות מרשימות במיוחד. כמכונית-על מציגה ארינרה את כל המאפיינים הנכונים, בראש ובראשונה מראה מזוהה עם ביצועים ומסלול מירוץ, ומנוע המייצר לא פחות מ-650 כ"ס. ולא פחות חשוב: תג-מחיר של כ-100 אלף לירות שטרלינג.
ארינרה הפולנית עושה שימוש במנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים, שנשלף כנראה - שכן אין לכך אישור רשמי - מחרטומה של שברולט קורבט האמריקנית. המנוע מספק כאן 650 כ"ס וכ-84 קג"מ של מומנט, המזיזים כ-1,300 ק"ג. במילים פשוטות יותר - יחס כ"ס לק"ג מפלצתי של 2 ל-1. מעמידה ל-100 קמ"ש מאיצה המכונית תוך 3.2 שניות, ול-200 קמ"ש תגיע תוך 8.9 שניות בלבד. 0-200-0 קמ"ש יארכו 14.3 שניות בלבד - בערך הזמן בו תגיע המשפחתית שלכם מעמידה ל-100. המהירות המרבית אגב, עומדת על 340 קמ"ש. אורכה של הארינרה עומד על 450 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 269 ס"מ. רוחבה 205 ס"מ, וגובהה 119 ס"מ בלבד.
שלדת הארינרה תוכננה על-ידי לי נובל, ואילו את גוף המכונית - כולל הרצפה - ניתן להזמין מתרכובות סיבי פחם-קבלר. בארינרה לא מפרטים מדי על האבזור, מלבד אזכור מערכת-שמע, חלונות מופעלי חשמל ומיזוג אוויר. הפולנים מציעים אופציה פחות נפוצה בעולם הרכב, מצלמה תרמית שתעזור להערכתם לשפר את הבטיחות בנהיגת לילה ובתנאי ערפל קשים.
במשך השנים צצות מדי פעם יצרניות רכב חדשות, המצהירות על כוונתן להתחרות בשוק מכוניות העל. אלא שמרביתן כצפוי, נעלמות כלעומת שבאו עוד לפני תחילת הייצור. לעת עתה לא ברור האם גורלה אל ארינרה יהיה שונה, אך כבר כעת מצהירים שם כי בכוונתם לייצר גם מכונית פתוחה בעלת מושב בודד או שניים, עם משקל עצמי של כ-500 ק"ג, ומנוע שמייצר בין 200 ל-300 כ"ס. המחיר? רק 70 אלף לירות שטרלינג.