שתף קטע נבחר
 

מנכ"ל סלקום עמוס שפירא פורש לאחר שש שנים

מנכ"ל נטוויז'ן, ניר שטרן, יחליף את עמוס שפירא בתפקיד. שפירא עוזב את סלקום בשנה שבה היא נערכת להתמודדות עם לחצי הרגולציה וכניסת מפעילים וירטואליים, כשברקע ירידת רווח

מנכ"ל חברת סלקום, עמוס שפירא, יפרוש מתפקידו בתום השנה, כך אישרה היום (ד') חברת הסלולר, בעקבות חשיפת "כלכליסט". שפירא יוחלף בידי ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן. המהלך צפוי להתבצע בימים הקרובים, כך נודע ל"כלכליסט".

 

שפירא הודיע לבעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, על רצונו לפרוש לאחר שש שנים אינטנסיביות בתפקיד. דנקנר מסר כי "הייתה זו רוחו של עמוס שגרמה למהפך בעמדתה ובמיצובה של החברה בשוק, וכיום משאיר עמוס חברה מובילה בכל פרמטר, פיננסי ותדמיתי, עם צוות עובדים ומנהלים איכותי ומקצועי".

 

שפירא נחשב למנכ"ל ריכוזי שמבקש להיות מעורה בפרטים הקטנים ביותר, ולדמות צבעונית בעולם העסקים. שפירא הוביל את הנפקת סלקום בנאסד"ק, ובשש שנותיו בחברה השתכר כ־43 מיליון שקל.

 

שפירא פורש מסלקום בתקופה קריטית, שבה החברה נערכת למלחמה במפעילים הווירטואליים הצפויים להיכנס לשוק בקרוב ולהתמודדות עם לחצי הרגולציה המתגברים. כמו כן, במחצית הראשונה של 2011 ירד הרווח הנקי של סלקום ב־14% לעומת המחצית הראשונה של 2010. 

 

שטרן מונה לתפקיד מנכ"ל נטוויז'ן במרס 2010. קודם לכן כיהן כמשנה למנכ"ל פלאפון, והיה שותף למהלכים המרכזיים בחברה, ובהם השקת רשת הדור השלישי החדשה. לפני שהצטרף לפלאפון שימש שטרן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של ברק, לפני איחודה עם נטוויז'ן. לאחרונה הוביל שטרן עם שפירא את המיזוג בין סלקום לנטוויז'ן. 

 

שפירא החל את דרכו העסקית כאיש מכירות בסנו. במשך 27 שנה עבד בחוגלה, היה סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה וכיהן במשך 11 שנה כמנכ"ל שלה. ב־2002 עבר לנהל את אל על, שאותה העביר מהפסד לרווח. עם רכישת החברה על יד משפחת בורוביץ', עזב את אל על והצטרף לאי.די.בי, עוד לפני שדנקנר השלים את רכישת השליטה בסלקום. שפירא הגיע לחברה בספטמבר 2006.  

 

"רעידת אדמה של ממש בסלקום"

סלקום היא חברת הסלולר הגדולה בישראל, המשרתת יותר מ־3 מיליון לקוחות. בשנים האחרונות החלה החברה לפעול בתחום שיחות הטלפון הפנים־ארציות באמצעות פריסת תשתית עצמאית והסתמכות על תשתית בזק. נטוויז'ן מספקת שירותי קישוריות אינטרנט (ISP), שיחות בינלאומיות, שיחות פנים־ארציות ושירותי תקשורת לעסקים.

 

"המשקיעים יראו את פרישת עמוס שפירא מסלקום בצורה שלילית מכיוון ששפירא היה אחד מהמנהלים המוכשרים בענף" כתבו היום (ד') בדויטשה בנק בתגובה לפרסום. מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי, אורי ליכט, הוסיף: "מדובר להערכתנו ברעידת אדמה של ממש בסלקום. עמוס שפירא הוביל בשנים האחרונות את סלקום להישגים מרשימים ולתוצאות טובות משמעותית מהמתחרות. הוא היה האחראי לפיתוח האסטרטגיה השיווקית, להתמודדות הטובה עם המשברים שפקדו את הסלקום ולתשואה העודפת של מניית סלקום על פני פרטנר בשנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עמוס שפירא
צילום: סיון פרג'
ניר שטרן
צילום: רמי זרנגר
מומלצים