זה לא חלום: טיסה מסחרית ראשונה לבואינג 787
לאחר עיכובים רבים, מטוס הדרימליינר המדובר של יצרנית המטוסים האמריקנית ערך טיסת נוסעים ראשונה. על סיפונו היו כתבים וחובבי תעופה ששילמו אלפי דולרים עבור התענוג הגדול
עוד בערוץ החדשות :
- מחאה אלימה: רימוני הלם נורו על מפגינים בקליפורניה
את טיסת הבכורה ערכה חברת התעופה היפנית "אול ניפון איירווייז". בארצות הברית תהיה זו חברת "קונטיננטנל" שתפעיל טיסה מסחרית ראשונה של ה-787, והדבר אמור לקרות בשנה הבאה בטיסה מיוסטון, טקסס, לאוקלנד בניו זילנד.
ב"בואינג" תולים תקוות כלכליות גדולות במטוס - הדגם החדש הראשון של החברה זה יותר מעשור. פרויקט ה-787 יצא לדרך באפריל 2004 וסבל משלל עיכובים. לפי התוכנית המקורית, המטוסים הראשונים נמסרו לחברת התעופה היפנית "אול ניפון איירווייז" במחצית הראשונה של 2008. בינתיים, היריבה האירופית "אירבוס" עובדת על מטוס דומה משלה, העונש לשם A350.
העיכובים החוזרים ונשנים לא פגעו בחגיגות של "בואינג" בספטמבר 2010, כשהמטוס המריא לטיסת הבכורה שלו. אלפי בני אדם עלו לרגל למדינת וושינגטון כדי לחזות במו עיניהם בטיסה הראשונה, ורובם הפגינו התלהבות.
ג'ון קימרר, עובד בחברה, שהגיע לאירוע ביחד עם בני משפחתו אמר: "עבורי זה אירוע מרגש. המטוס המריא כפי שצפיתי".
מטוסי ה-787 טומנים בחובם מספר יתרונות בולטים, הן לנוסע והן לחברה; תא הטייס שלהם מותאם לתא הטייס של ה-777, דבר שחוסך השתלמות לטייסים, וחלקי המטוס מורכבים באופן שקל יותר לשלוף כל חלק לצורך תיקון או אחזקה שוטפת. בנוסף, ה-787 עשויים מחומרים קלים יותר, דבר המקל על משקלו וכפועל יוצא גם על צריכת הדלק שלו, בפער גדול. כמו כן, חוויית הטיסה בו נחשבת לאולטרה-מודרנית, והקיבולת שלו גדולה ב-40 מושבים (סך הכל 280) לעומת ה-777.