זעם בהסתדרות: הנהלת הרכבת גורמת הקצנה
התכנית לשינוי מבני מקיף שהוצגה אתמול (ד') לדריקטוריון רכבת ישראל, מעוררת כעס רב בהסתדרות. לטענת אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, מדובר בצעד העלול לגרום להקצנה במצב הנפיץ בין הצדדים
תחבורה ציבורית בצרות. מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, הציג אתמול בפני הדירקטוריון כנית לשינוי מבני בחברה. לפי השינוי המוצע, תופרד פעילות הפיתוח העתידית של רכב ישראל, מהפעילות השוטפת. בנוסף מציע צפריר להקים חברות-בנות שיעסקו במטענים, פיתוח עסקי ו"חישמול" הרכבת. תכנית זו מצטרפת למספר מהלכים שנעשו לאחרונה, ובהם שינויים מפתיעים ויוצאי דופן בהנהלה הבכירה. כמו למשל ההודעה על סיום תפקידם של סמנכ"ל חטיבת נוסעים וסמנכ"ל צי נייד, שני בכירים הנחשבים לאנשים החזקים ברכבת, והנהנים מתמיכה ניכרת בקרב העובדים הכפופים להם.
עוד בנושא רכבת ישראל ב-ynet:
- רכבת: נהג הקטר המתנגש מסרב להגיע לתחקיר
אלא שתוכנית זו הובילה לתגובה חריפה של ההסתדרות, המזהירה מפני הקצנת המצב הנפיץ הקיים בין הצדדים. במכתב ששלח אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, נאמר כי "התנהלותה החד-צדדית של הנהלת הרכבת עלולה לגרור את הצדדים למאבקים נוספים ומיותרים." לדבריו, לו ולוועד העובדים נודע על כוונת "החברה או מי מראשיה" לערוך שינויים ארגוניים ומבניים, ופנייה בנושא של יו"ר הוועד גילה אדרעי לסמנכ"ל משאבי אנוש ולוגיסטיקה, נענתה כי שינויים כאלו הם בסמכות ההנהלה, אך אם אלו ישליכו על זכויות העובדים, יידונו ההשלכות האלו עם נציגות העובדים בבוא העת."
אדרי ביקש ממנכ"ל הרכבת להימנע מיצירת עובדות מוגמרות ולפעול למען קיום דיון בנושא בין ההנהלה לעובדים, בטרם קבלת החלטות. כן ציין כי לחברי דירקטוריון הרכבת יש חובה לפעול לטובת החברה ולפיכך גם למניעת מאבקים ארגוניים נוספים בחברה, אשר יובילו לנזקים כלכליים ותדמיתיים.
מנכ"ל הרכבת אמר בתגובה כי התוכנית לא תפגע בעובדים וזכויותיהם. "המהלכים נועדו לחזק את החברה וליצור לה בסיס ארגוני ומערכתי להפוך למוביל הלאומי," אמר. "שילוב מודלים עסקיים בניהול החברה, יחד עם הוספת קווים, רכבות, תחנות ומסילות, יאפשרו זינוק במספר הנוסעים."