שתף קטע נבחר
 

אופניים גם בגשם: הכן אופניך לחורף

לא רק מכונית, בקטנוע ואופנוע. גם זוג האופניים שלכם זקוק לטיפול ובדיקה מקיפים לקראת החורף שמגיע במהירות. קבלו מדריך קצר ובסיסי

נכון, עונת החורף בישראל קצרה יחסית. הטמפרטורות במרבית חלקי הארץ אינן נמוכות באמת, וגם בישובים ממש גבוהים, ירידה מתחת ל-0 מעלות היא עניין די נדיר. רוחות וגשמים? לא הרבה יותר ממה שחווים הולנדים או בריטים בקיץ ממוצע. יחד עם זאת, גשם, קור יחסי, בוץ וסערה מפעם בפעם, משפיעים בכל זאת על החשק לרכוב, וכמובן אינם זניחים בכל הנוגע למערכות האופניים.

 

עוד על אופניים ב-ynet:

 

החורף הגיע, ועמו גם הרטיבות - בדקו והכינו את האופניים (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
החורף הגיע, ועמו גם הרטיבות - בדקו והכינו את האופניים(צילום: איי פי)

 

וכמו במכונית או קטנוע ואופנוע, גם כאן אנו ממליצים להכניס את האופניים לחנות עם מכונאי מיומן, ולבקש ממנו לבדוק היטב את המכללים. עצה טובה כמובן לכל עונה, אך ברור שהרבה פחות נעים להתקע בגשם עם הילוכים "קופצים" או כבל שהתפרק בקצה, ששרשרת רפויה ומרעישה, בולם זעזועים שכשל ובלמים רפויים, מאשר לסבול מכל אלה בקיץ. נדרשת כאן בדיקה מקיפה באמת, הכוללת כמובן גירוז-שימון של צירים, כבלים, ושרשרת.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

רוצים פירוט? בבקשה:

 

צמיגים: שוב, כמו בכל כלי דו-גלגלי, בחורף חשוב עוד יותר להקפיד על תקינות הצמיגים. צמיג בלוי, סדוק או קרוע במקצת, עדיף להחליף כבר עכשיו. לרוכבים שמבלים הרבה על הכביש, כדאי אפילו לשקול רכישת צמיגי חורף ייעודיים בעלי יכולת ניקוז מים טובה יותר, ותכנון לתנאים הקשים. זכרו, מדובר בנקודות המגע (הזעירות) היחידות בין האופניים למשטח עליו רוכבים - אל תזלזלו.

 

בלמים: אתם ממש לא רוצים לגלות לפתע שהאופניים ממשיכים לדהור למרכזה של צומת ביום חורף גשום, למרות שמשכתם בחוזקה את מנופי הבלם. בלמי דיסק? ודאו שהרפידות במצב טוב ושהדיסק אינו עקום או בעל משטח שעבר התעללות כלשהי. V-ברייק'ס? בדקו רפידות וודאו שהגומי הקשה אינו שחוק. זכרו, מרחקי הבלימה - במיוחד של רכב דו-גלגלי - על משטח רטוב מגשם, גדולים יותר. קחו זאת בחשבון.

 

רק באמריקה: חורף, רטוב, קר, ובכל זאת מחייך (צילום: AP) (צילום: AP)
רק באמריקה: חורף, רטוב, קר, ובכל זאת מחייך(צילום: AP)

 

מגני בוץ: אין לכם עדיין? לקראת החורף כמעט-חובה להרכיב את המגנים (כנפיים) מעל הגלגלים, כדי למנוע ממים ובוץ להתיז עליכם מלפנים ומאחור, שלא להזכיר את הצאצא היושב בכסאו. אגב, ניתן להרכיב גם מגן בוץ קדמי שמותקן על מוט השלדה התחתון מלפנים, ובעזרתו להפחית עוד יותר את כמויות הלכלוך שתספגו.

 

שימון וגירוז: יש כמובן לגרז ולשמן (וגם לשטוף!) את האופניים לאורך כל עונות השנה, אבל בחורף כדאי לעשות כך ביתר הקפדה, ולרכוש בין היתר שמן צמיג יותר, ולהשתמש בו לשימון השרשרת. בנוסף כדאי לדאוג שכל החלקים הנעים האחרים כמו כבלי הילוכים ובלמים, קסטה אחורית ומעבירים, יהיו משומנים היטב. נקו אותם לאחר כל רכיבה והקפידו אחר כך לשמן פעם נוספת.

 

טיפול בשעווה: מרבית שלדות האופניים כיום עשויות מאלומיניום וחומרים שאינם מחלידים. אבל לרבים מאתנו יש עדיין אופניים עם שלדות שכן מחלידות אם לא יקבלו טיפול מתאים. כיצד פותרים את הבעיה רוכשים חומרים המבוססים בעיקר על שעווה אותם ניתן למרוח על השלדה למניעה, או לאחר גרוד שכבת חלודה קיימת, כדי למנוע התפשטות נוספת של חלודה וקורוזיה.

 

תאורה: בחורף שעות האור קצרות יותר והראות פוחתת, בעיקר כשיורד גשם ושמשות המכוניות מתמלאות בבוץ. לכן כדאי לדאוג לכך שהאופניים יהיו מצוידים במחזירי אור ובתאורה קדמית ואחורית חזקה. יש כיום בשוק ציוד תאורה מעולה עם יכולת לייצר עבור האופניים שלכם נוכחות בולטת בכביש ובשטח. גם מחזירי אור תורמים בהקשר זה, ובהחלט עשויים להציל חיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חורף לרוכב - סין
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים