הדלק יקר? האמריקנים נוהגים פחות ופחות
משרד התחבורה האמריקני מפרסם נתוני נסועה רשמיים חדשים. כצפוי, האמריקנים מנסים לחסוך לאור הזינוק החד במחירי הדלק, ונוהגים פחות קילומטרים (מיילים) - הרמה הנמוכה ביותר מאז 2003
הדלק מתייקר – אמריקנים נוהגים פחות. אין כנראה צורך לציין שוב כי תעשיית הרכב האמריקנית ורוכשי המכוניות בארה"ב העדיפו באופן היסטורי מנועים גדולי-נפח, עקב מחיר הבנזין הנמוך באופן קיצוני. אלא שאותה תעשייה ואותם רוכשי מכוניות נאלצו להתאים עצמם למציאות חדשה בעשור האחרון. מחיר הדלק נסק באופן קבוע והגיע לאחרונה לשיאים שהאמריקנים לא צפו כלל, וגרם בעקיפין (או במישרין דווקא) לשינוי קיצוני בגישת היצרניות ואזרחי המדינה. הראשונות עברו לייצר מכוניות קטנות וצנועות נפח יחסית, רוכשי הרכב בוחרים בקפידה יתרה ולפי נתוני צריכה, ובכל מקרה נוהגים פחות.
לפי נתוני משרד התחבורה האמריקני שמתפרסמים בימים אלה, ירדה בין ינואר לאוגוסט 2011 הנסועה הכוללת ב-1.3%. נשמע מעט אולי, אך בהתחשב בצי הרכב העצום בארה"ב, מדובר בשינוי לא זניח כלל ועיקר. למעשה, מספר הקילומטרים שצברו האמריקנים בשמונת החודשים האחרונים הוא הנמוך ביותר מאז 2003.
- שוק הרכב האמריקני: שישה חודשים מאכזבים
- למרות גודלם הפיזי, האמריקנים עוברים לקטנות
- ארה"ב: יצרניות הרכב נגד צמצום צריכת הדלק
מחיר גאלון (3.79 ליטרים) של דלק בסיסי ("רגולר") בארה"ב עומד היום בממוצע על 3.68 דולרים (כ-13.2 שקלים), עלייה של דולר בהשוואה לחודש אוגוסט אשתקד - כ-3.5 שקלים לליטר, אם תהיתם. כך מדווח ה-"USA Today", אשר מוסיף כי מצב כלכלי קשה הביא את האמריקנים לנהוג פחות גם בחופשת הקיץ. רק בחודש אוגוסט השנה נרשמה ירידה של 1.7% בנסועה לעומת החודש המקביל ב-2009. אגב, בדרום-מזרח המדינה נרשמה ירידה כפולה בנסועה לעומת החוף המערבי המבוסס יותר כלכלית.