שתף קטע נבחר
 

נתיב תחבורה ציבורית באבן גבירול: "רע לעסקים"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בדיווחי עשרות בעלי עסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, הטוענים לירידה תלולה של 40% במחזור המכירות מאז נפתח נתיב התחבורה הציבורית החדש. במפתיע, עיריית תל אביב בחרה שלא להשתתף בדיון

עסקים על חשבון תחבורה ציבורית? ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה אתמול (א') דיון שעסק בפגיעה באזרחים ובעלי עסקים ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, כתוצאה מהפעלת נתיב תחבורה ציבורית חדש ברחוב. בעלי עסקים טענו כי מאז פתיחת הנתיב ואיסור חניית כלי רכב לאורכו במהלך היום והערב, ירד הפדיון והמחזור בעשרות אחוזים. יש לציין כי גם תושבים הגרים באזור התלוננו על מצוקת חנייה קשה עוד יותר לאחר פתיחת הנתיב. אלא שלמרות הטענות, לא שלחה העירייה נציג מטעמה.

 

עוד בנושא הנת"צ באבן גבירול בתל אביב:

 

חנייה בנת"צ איבן גבירול, תל-אביב (צילום: בן קלמר) (צילום: בן קלמר)
חנייה בנת"צ איבן גבירול, תל-אביב(צילום: בן קלמר)

 

"לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב, וצמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו", אמר יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן, אשר הביע מורת רוח מאי המצאות נציג העירייה בדיון. גם סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהופיע לדיון אך ייצג לטענתו את הציבור ולא את העירייה, אמר כי "הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית, והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי".

 

נציגי התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון, התלוננו כי נתיב התחבורה פגע באופן קשה בחייהם. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס סיפר כי "מאז הוקם הנת"צ הגיע מחיר מנוי בחניונים ברחוב ל-1,000 שקל בחודש". עוד טען כי הקמת הנתיב מונעת גם פעילות משק בית שוטפת, כמו הזמנת משלוחים או אף תיקונים. נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), יהודה טלמון, אמר כי "אף אחד לא נגד הנת"צ (אך) 95% מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח (בנתיב הייעודי, ynet). צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40% במחזורים, משמעותה חיסול העסק".

 

אלכס לנגר, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אמר בדיון כי "המשרד עושה מאמץ גדול לעודד שימוש בתחבורה ציבורית וכן לתת לה עדיפות", והוסיף כי עיריית תל אביב היא זו שמנהלת את התנועה בעיר, אך אין להם התנגדות שהרחוב "יאורגן אחרת". מעיריית תל אביב נמסר ל-ynet כי "מדובר בתיקים שעומדים ותלויים בבית משפט בשתי עתירות שונות שהוגשו. על-פי המלצת בית המשפט, משרד התחבורה ועיריית תל אביב יפו יכנסו להליך הדברות עם העותרים בתיק - בעלי עסקים ותושבים. בנסיבות אלו הודענו שלא נכון שנציג העירייה ישתתף בדיון כזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתיב התחבורה הציבורית ברחוב איבן גבירול, תל אביב
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים